Unilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank
Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.
Sinds 2011 zetten Unilever-medewerkers zich jaarlijks in om extra steun te bieden aan Nederlandse voedselbankklanten tijdens de maand december. Het initiatief wordt elk jaar relevanter, omdat er steeds meer mensen afhankelijk zijn van de voedselbanken. Kirsten Vermeer, Team Voedselbankactie Unilever Nederland: "De armoede die we momenteel in Nederland zien en de mensen die daardoor geen boodschappen kunnen doen, gaat ons aan het hart. Daarom ligt onze focus op het bieden van hulp aan degenen die het hard nodig hebben. Samen met onze partners streven we ernaar om dit jaar 43.000 dozen te vullen."
Ambassadeurs
Speciaal voor deze editie sluiten voedselbank ambassadeurs Frank Dane en Danny Blind aan om de Unilever-vrijwilligers een handje te helpen. Leo Wijnbelt van Voedselbanken Nederland: “Helaas leeft een groot aantal mensen in Nederland onder de armoedegrens. En we zijn zeer dankbaar voor onze partners en vrijwilligers dat we dit jaar, net als vele jaren op rij, huishoudens in heel Nederland zullen voorzien van aanvullende eindejaarspakketten. Het is een goede traditie geworden”.
Vrijwilligers
Het initiatief heeft mede als doel aandacht te vragen voor het belang van voldoende voedselbank-vrijwilligers voor de 176 lokale voedselbanken in ons land. De voedselbank heeft altijd meer vrijwilligers nodig, vooral voor meer gespecialiseerde rollen zoals logistiek, chauffeurs, coördinatoren en communicatie-/ICT-specialisten.
Dit jaar bevatten de dozen verschillende producten van Unilever-merken en partners, zoals Knorr Wereldgerechten, Conimex Nasi kruiden, Becel Light, Dr. Oetker Pannenkoekenmix, Appelsientje Sinaasappel, Mars en Twix.
Bron: Unilever/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Unilever zet merken Magnum en Ben & Jerry’s in de etalage
IJsdivisie - Unilever wil de ijsjesafdeling, waar de merken Magnum en Ben & Jerry's onder vallen, van de hand doen. Het levensmiddelenbedrijf is van mening dat de ijsdivisie met een andere eigenaar beter in staat is om te groeien.
Lees berichtUnilever benoemt Heiko Schipper tot president Nutrition
Benoeming - Heiko Schipper wordt de nieuwe ‘president nutrition’ bij Unilever. Hij is daarmee de opvolger van Hanneke Faber, die enkele maanden geleden bij Unilever opstapte om bij Logitech aan de slag te gaan.
Lees berichtPS in Foodservice lanceert PS Impact Score
Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.
Lees berichtSlootweg (Bidfood) ziet nieuwe generatie horeca aankomen
Interview – Het gaat goed met Bidfood. De omzet zit ruim boven de 1 miljard euro en de leveringsgraad ligt boven de 98 procent. Toch zit CEO Dick Slootweg niet stil, want hij ziet ook de veranderingen in de foodservicesector. “Er is een nieuwe generatie ondernemers aan de slag gegaan in foodservice, die om nieuwe standaarden vraagt. Die veranderingen vragen ook aanpassingen van...
Lees berichtBidfood zet voor derde keer spetterend horecafeest neer
Event – Het was de derde editie van het Horecafeest van Bidfood, een feest voor alle horecamedewerkers. Ruim 15.000 bezochten het event in de Amsterdamse Ziggo maandagavond en lieten de muziektempel ontploffen tijdens het horecafeest van het Jaar.
Lees berichtUnilever deelt ijspatenten om uitstoot van vriezers te verlagen
IJs - Unilever kondigt aan dat het een gratis, niet-exclusieve licentie voor 12 herformuleringspatenten beschikbaar zal stellen aan de ijsindustrie. Dit besluit volgt op twee succesvolle pilotprojecten waarbij ‘last mile’-ijsvrieskisten werden ‘opgewarmd’ naar -12°C in plaats van de gebruikelijke -18°C.
Lees bericht