Veel duurzame voedselinitiatieven in Silicon Valley


Duurzame initiatieven - Vleesloze kippenreepjes, hamburgers op basis van planten en mayonaise zonder eieren. Tal van start-ups op Silicon Valley houden zich bezig met de ontwikkeling van duurzame voedselinitiatieven. De bedrijfje zijn ervan overtuigd dat de traditionele voedingsindustrie zijn langste tijd heeft gehad. “De veeteelt is destructief en niet duurzaam, en toch neemt de vraag naar vlees en zuivelproducten alleen maar toe”, zegt Patrick Brown, oprichter van Impossible Foods, tegen het Belgische Knack. Hij haalde met zijn start-up in het hart van Silicon Valley al 68 miljoen euro op om plantaardig vlees en kaasvervangers te ontwikkelen. “Telkens als je een manier vindt om een plantaardig eiwit te gebruiken in plaats van een dierlijk, komt dat de efficiëntie van de voedingsproductie ten goede. Het betekent immers dat er heel wat minder water, energie en voer wordt gebruikt. En dat vertaalt zich uiteindelijk in flinke besparingen”, zegt Ali Partovi in hetzelfde medium. De zakenman uit San Francisco investeert in start-ups zoals Dropbox en Airbnb, maar ook in bedrijven die duurzame voeding ontwikkelen. De start-ups richten zich op een andere doelgroep dan de traditionele voedingsbedrijven die inmiddels ook een grote variëteit aan vleesvervangers en plantaardige alternatieven voor vegetariërs aanbieden. De nieuwe bedrijven richten zich juist op de mensen die graag vlees en zuivelproducten eten, en daarom maken ze de vlezige, kazige of roomachtige smaken en texturen na waarop zoveel mensen dol zijn. “We willen een product ontwikkelen waarvan een hamburgerliefhebber zou zeggen dat het beter is dan de beste burger die hij ooit heeft gegeten”, aldus Patrick Brown. Bron: Knacks/@FoodClicks

Duurzame initiatieven - Vleesloze kippenreepjes, hamburgers op basis van planten en mayonaise zonder eieren. Tal van start-ups op Silicon Valley houden zich bezig met de ontwikkeling van duurzame voedselinitiatieven. De bedrijfje zijn ervan overtuigd dat de traditionele voedingsindustrie zijn langste tijd heeft gehad. “De veeteelt is destructief en niet duurzaam, en toch neemt de vraag naar vlees en zuivelproducten alleen maar toe”, zegt Patrick Brown, oprichter van Impossible Foods, tegen het Belgische Knack. Hij haalde met zijn start-up in het hart van Silicon Valley al 68 miljoen euro op om plantaardig vlees en kaasvervangers te ontwikkelen. “Telkens als je een manier vindt om een plantaardig eiwit te gebruiken in plaats van een dierlijk, komt dat de efficiëntie van de voedingsproductie ten goede. Het betekent immers dat er heel wat minder water, energie en voer wordt gebruikt. En dat vertaalt zich uiteindelijk in flinke besparingen”, zegt Ali Partovi in hetzelfde medium. De zakenman uit San Francisco investeert in start-ups zoals Dropbox en Airbnb, maar ook in bedrijven die duurzame voeding ontwikkelen. De start-ups richten zich op een andere doelgroep dan de traditionele voedingsbedrijven die inmiddels ook een grote variëteit aan vleesvervangers en plantaardige alternatieven voor vegetariërs aanbieden. De nieuwe bedrijven richten zich juist op de mensen die graag vlees en zuivelproducten eten, en daarom maken ze de vlezige, kazige of roomachtige smaken en texturen na waarop zoveel mensen dol zijn. “We willen een product ontwikkelen waarvan een hamburgerliefhebber zou zeggen dat het beter is dan de beste burger die hij ooit heeft gegeten”, aldus Patrick Brown. Bron: Knacks/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid