Vers Centrum Nederland (VCN) verder zonder Bidvest Deli XL

GroothandelVers Centrum Nederland (VCN) gaat deels zelfstandig verder. Het aandelenpakket van Bidvest Deli XL in VCN is overgenomen door Boon Beheer en de directie van VCN. Boon Beheer creëert hiermee een meerderheidsbelang.

In maart 2013 startte Zorgboodschap, een online supermarkt voor de zorg. Medio 2014 werd Vers Centrum Nederland opgericht dat met drie regionale vestigingen beschikt over een landelijk logistieke dekking. VCN heeft volgens eigen zeggen een positieve ontwikkeling doorgemaakt en lanceerde ook Thuisboodschap, Uw Kruidenier en ‘t Gruttertje. “De wijziging in aandeelhoudersverhouding past in de groeistrategie van VCN als innovatieve retail- en foodservice-specialist in de sterk veranderende zorgmarkt”, aldus de directie in een persschrijven. Commercieel directeur van VCN, Juul Vredenbregt: “Wij hebben met Zorgboodschap en Uw Kruidenier vernieuwende concepten geïntroduceerd voor de zorgmarkt. Die is sterk veranderd door een andere zorgfinanciering, meer autonomie binnen de intramurale zorg en langer zelfstandig wonen door ouderen. VCN zal daarop blijven innoveren met nieuwe concepten op het snijvlak van retail, foodservice en e-commerce. Met familiebedrijf en Superunie-lid Boon Beheer als sterke en ervaren retailpartner kunnen we bestaande en nieuwe kansen met kracht ontwikkelen en benutten.”

Logisch
Namens Bidvest Deli XL zegt algemeen directeur Dick Slootweg: “Met Zorgboodschap heeft VCN in heel korte tijd een vooraanstaande positie ingenomen. De zorgmarkt vraagt om vernieuwende concepten en VCN heeft daar een heldere visie op. Bidvest Deli XL wil nu vanuit haar kracht en expertise de strategische focus op horeca-concepten voor de professionele keuken richten. Het overdragen van ons belang in VCN aan de twee andere aandeelhouders vloeit daar logisch uit voort.” Met het overdragen van de aandelen aan de directie van VCN en Boon Beheer - die daarmee een meerderheidsbelang creëertkan volgens directeur Arij Boon van Boon Beheer het potentieel van de markt nog beter worden benut. “VCN is met Zorgboodschap een sterke speler op een veranderende markt. Wij zien daar een groot potentieel. Met onze kennis en ervaring in de retail kunnen we direct bijdragen aan de verdere groei van de al bestaande concepten van VCN. En volop meewerken aan de ontwikkeling van toekomstige innovaties voor een brede markttoepassing.”

Bron: @FoodClicks
 

Auteur: Martijn Louws