Verscentrum Nederland (VCN) breidt uit met nieuw distributiecentrum

Drie jaar na de start van het concept Zorgboodschap heeft VCN behoefte aan vergrotig van de capaciteit

Hospitality - Verscentrum Nederland (VCN) heeft in Sassenheim het tweede distributiecentrum geopend. Met de filialen in Meppel en Helmond kan VCN nu gebruikmaken van een landelijke dekking.

Met het concept Zorgboodschap biedt VCN de oplossing voor kleinschalige zorg en speelt hiermee in op de toenemende vraag van zorginstellingen naar kleinschalige distributie van eten en drinken. Dit is volgens VCN zo’n groot succes dat er behoefte was aan verdubbeling van de capaciteit voor zowel gekoelde producten als droge kruidenierswaren. Om de capaciteit te vergroten opende Verscentrum Nederland dinsdag het tweede distributiecentrum in Sassenheim.

Ontzorgen
De ambitie van VCN is om dienstverlening breder te maken en klanten verder te ontzorgen. “Wij gaan onze diensten verder uitbreiden, waaronder het meeleveren van andere non-foodartikelen. Hierbij kun je denken aan incontinentiemateriaal, medische producten, schoonmaakmiddelen en kantoorartikelen. Dit willen we allemaal in één levering kunnen bezorgen”, aldus Boudewijn van der Kroft, commercieel directeur van VCN. Deze non-food-producten worden nu nog door derden gebracht. Als deze productstromen worden gebundeld met de dagelijkse boodschappen, levert dit volgens VCN minder facturen voor de klanten op. Door bundeling van de productstromen is het ook mogelijk om producten vaker in kleinere hoeveelheden te bestellen wat besparing in opslagruimte en -kosten oplevert.

Bron: @FoodClicks

In de komende uitgave van @FoodClicks een exclusief interview met Boudewijn van der Kroft, commercieel directeur VCN

Auteur: Paul Peter Blonk