Vier op de tien Nederlanders eten dagelijks impulsief tussendoortjes


Convenience - Vier op de tien Nederlanders eten dagelijks minstens één tussendoortje terwijl ze dat niet van plan waren. Jongeren kiezen vooral ongezonde tussendoortjes. Tussendoortjes worden gegeten omdat men zin heeft in iets lekkers, honger heeft of uit gewoonte. Dit blijkt uit mobiel marktonderzoek van Multiscope onder 685 Nederlanders. Volgens het onderzoeksbureau zijn Nederlanders gek op tussendoortjes. Ruim negen op de tien (92%) eten dagelijks iets tussen de maaltijden door. Vier op de tien tussendoor-eters (37%) nemen minimaal drie keer per dag een tussendoortje. Voor de helft is trek in iets lekkers de belangrijkste reden om een tussendoortje te pakken. Daarnaast geeft men aan honger te hebben (20%) of om uit gewoonte iets te nemen (12%). Nederlanders zijn vaak impulsieve snackers. Vier op de tien Nederlanders worden minstens een keer per dag verleid tot een ongepland tussendoortje. Lekker Tussendoortjes moeten vooral lekker zijn. Zeven op de tien consumenten vinden dit belangrijk bij hun keuze voor een tussendoortje. Daarnaast moet het makkelijk mee te nemen zijn (23%), makkelijk zijn om onderweg te eten (21%) en energie geven (20%). Voor 37% is het belangrijk dat het tussendoortje gezond is. Koekjes (50%) en chips (38%) zijn, naast fruit (48%), de populairste tussendoortjes. Jongeren Nederlandse snackers tot 35 jaar gaan het minst bewust en het minst gezond met tussendoortjes om. Ze eten vaker tussendoortjes -meer dan de helft drie keer per dag of meer- en worden vaker verleid tot een ongepland tussendoortje. Vier op de tien geven aan vooral ongezonde tussendoortjes te eten. Ze kiezen vaker voor koekjes, chips of chocolade dan Nederlanders boven de 35. Bron: @FoodClicks Convenience - Vier op de tien Nederlanders eten dagelijks minstens één tussendoortje terwijl ze dat niet van plan waren. Jongeren kiezen vooral ongezonde tussendoortjes. Tussendoortjes worden gegeten omdat men zin heeft in iets lekkers, honger heeft of uit gewoonte. Dit blijkt uit mobiel marktonderzoek van Multiscope onder 685 Nederlanders. Volgens het onderzoeksbureau zijn Nederlanders gek op tussendoortjes. Ruim negen op de tien (92%) eten dagelijks iets tussen de maaltijden door. Vier op de tien tussendoor-eters (37%) nemen minimaal drie keer per dag een tussendoortje. Voor de helft is trek in iets lekkers de belangrijkste reden om een tussendoortje te pakken. Daarnaast geeft men aan honger te hebben (20%) of om uit gewoonte iets te nemen (12%). Nederlanders zijn vaak impulsieve snackers. Vier op de tien Nederlanders worden minstens een keer per dag verleid tot een ongepland tussendoortje. Lekker Tussendoortjes moeten vooral lekker zijn. Zeven op de tien consumenten vinden dit belangrijk bij hun keuze voor een tussendoortje. Daarnaast moet het makkelijk mee te nemen zijn (23%), makkelijk zijn om onderweg te eten (21%) en energie geven (20%). Voor 37% is het belangrijk dat het tussendoortje gezond is. Koekjes (50%) en chips (38%) zijn, naast fruit (48%), de populairste tussendoortjes. Jongeren Nederlandse snackers tot 35 jaar gaan het minst bewust en het minst gezond met tussendoortjes om. Ze eten vaker tussendoortjes -meer dan de helft drie keer per dag of meer- en worden vaker verleid tot een ongepland tussendoortje. Vier op de tien geven aan vooral ongezonde tussendoortjes te eten. Ze kiezen vaker voor koekjes, chips of chocolade dan Nederlanders boven de 35. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid