Vleeschcafé Meat serveert een complete koe in 8 weken
Horeca - Marcel Nijenhuis, eigenaar van Vleeschcafé Meat, vindt het belangrijk om in deze tijd thema’s als duurzaamheid en zero-waste in zijn restaurant een grotere rol te laten spelen. Daarom gaat het Rotterdamse restaurant, in samenwerking met boerderij Lindenhoff in 8 weken tijd een ‘eigen koe’ serveren. Door alle delen van de koe te verwerken in kwalitatieve vleesgerechten wil het restaurant food waste tegengaan. “Op deze manier wil ik ook mijn gasten laten zien hoeveel goede en smaakvolle gerechten er uit één koe kunnen komen!’’ aldus de gedreven Nijenhuis. Meatclass Daarom organiseert het restaurant op 26 oktober, in samenwerking met boerderij Lindenhoff een speciale ‘Meatclass’ gewijd aan de koe. Het doel van de masterclass is dat de deelnemers zich bewust worden van wat ze, naast een standaard stukje biefstuk, allemaal van een koe kunnen eten. De (rund)vleesgerechten worden geserveerd met bijpassende bier- en wijnsoorten. De aankomende tijd staan er meerdere ‘Meatclasses’ op de planning met de onderwerpen: wild, MRIJ rund en varken. Vleeschcafé Meat wil zich inzetten voor een goed én duurzaam voedselsysteem. Bij een zoektocht naar mogelijkheden kwam eigenaar Marcel Nijenhuis via het concept ‘koop een koe’ in contact met boerderij Lindenhoff: ‘‘Na een aantal gesprekken bleken onze denkbeelden over duurzaamheid, kwaliteit en bovenal smaak, goed overeen komen. Al pratend kwamen we op het idee om een hele koe te gaan serveren als eerste restaurant van Nederland. Voor zover ik weet is er in de horeca nog nooit iets mee gedaan.” In 8 weken wordt er daadwerkelijk van kop naar staart gegeten. Het restaurant serveert elke week minimaal 3 verschillende gerechten van de koe: een voorgerecht, hoofdgerecht en steak. Bron: Vleeschcafé Meat Horeca - Marcel Nijenhuis, eigenaar van Vleeschcafé Meat, vindt het belangrijk om in deze tijd thema’s als duurzaamheid en zero-waste in zijn restaurant een grotere rol te laten spelen. Daarom gaat het Rotterdamse restaurant, in samenwerking met boerderij Lindenhoff in 8 weken tijd een ‘eigen koe’ serveren. Door alle delen van de koe te verwerken in kwalitatieve vleesgerechten wil het restaurant food waste tegengaan. “Op deze manier wil ik ook mijn gasten laten zien hoeveel goede en smaakvolle gerechten er uit één koe kunnen komen!’’ aldus de gedreven Nijenhuis. Meatclass Daarom organiseert het restaurant op 26 oktober, in samenwerking met boerderij Lindenhoff een speciale ‘Meatclass’ gewijd aan de koe. Het doel van de masterclass is dat de deelnemers zich bewust worden van wat ze, naast een standaard stukje biefstuk, allemaal van een koe kunnen eten. De (rund)vleesgerechten worden geserveerd met bijpassende bier- en wijnsoorten. De aankomende tijd staan er meerdere ‘Meatclasses’ op de planning met de onderwerpen: wild, MRIJ rund en varken. Vleeschcafé Meat wil zich inzetten voor een goed én duurzaam voedselsysteem. Bij een zoektocht naar mogelijkheden kwam eigenaar Marcel Nijenhuis via het concept ‘koop een koe’ in contact met boerderij Lindenhoff: ‘‘Na een aantal gesprekken bleken onze denkbeelden over duurzaamheid, kwaliteit en bovenal smaak, goed overeen komen. Al pratend kwamen we op het idee om een hele koe te gaan serveren als eerste restaurant van Nederland. Voor zover ik weet is er in de horeca nog nooit iets mee gedaan.” In 8 weken wordt er daadwerkelijk van kop naar staart gegeten. Het restaurant serveert elke week minimaal 3 verschillende gerechten van de koe: een voorgerecht, hoofdgerecht en steak. Bron: Vleeschcafé Meat
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees bericht