Voorzichtige omzetplus Albert Heijn


Retail - De omzet van Albert Heijn met daarin onder meer ook de omzet van AH to go steeg vorig kwartaal met bijna 1 procent, tot 2,7 miljard euro. Klanten kochten minder producten per bezoek bij Albert Heijn dan voorheen, maar zowel albert.nl als bol.com boekten een sterke groei. De ontwikkelingen in Nederland steken positief af tegen de overige landen waar moederbedrijf Ahold actief is. De multinationaal boekte in het vierde kwartaal van vorig jaar 10 procent minder winst dan een jaar eerder, zo werd vandaag bekend. Ahold realiseerde vorig kwartaal een nettowinst van 215 miljoen euro, tegen 240 miljoen euro een jaar eerder. Het verschil kwam vooral door de resultaten van beëindigde activiteiten, die een jaar eerder een positieve bijdrage leverden. Door kostenbesparingen wist Ahold het bedrijfsresultaat met bijna 2 procent te verhogen tot 311 miljoen euro. Ahold meldde vorige maand al dat de omzet in het vierde kwartaal met ruim 4 procent is gedaald tot 7,5 miljard euro. Moeilijk Ahold houdt last van de moeilijke economische omstandigheden en het magere consumentenvertrouwen. Klanten letten daardoor scherp op de prijs en zijn terughoudend bij hun bestedingen. Het bedrijf verwacht dit jaar een ‘geleidelijke verbetering’ van de economie, maar blijft voorzichtig over de vooruitzichten voor voedingsmiddelenwinkels in 2014.   Bron: FoodClicks/DFT

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid