AH-topvrouw: ‘Huidige thuisconsumptie heeft een blijvende impact’


Supermarkten - De omzet van de supermarkten in Nederland zal als straks de restaurants en de cafés weer open zijn nagenoeg hetzelfde blijven. Dat is de verwachting van Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn. ‘Ik denk wat er nu gebeurt een blijvende impact heeft op het gedrag van klanten.’

Ze doet de uitspraak in een interview in de Volkskrant, waarin zij ook stelt dat de kassa de langste tijd heeft gehad en mensen steeds minder behoefte hebben aan contactmomenten. De inzet van digitalisering en techniek gaan ervoor zorgen dat mensen blijvend anders kopen. Een proces dat volgens de topvrouw al aan de gang was, maar door de coronacrisis is versneld. Zelfscanners en pinbetalingen gaan toenemen en de medewerker aan het einde van de band gaat verdwijnen. Van Egmond, die vanaf het begin van haar aantreden, zoals zijzelf aangeeft, fors heeft ingezet op digitaal: “Ik kan mij geen wereld voorstellen zonder Tikkie of Parkmobile.” Zij vraagt zich zelfs af of zelfscanners straks in de winkels nog zijn terug te vinden.

Foodtechbedrijf

Albert Heijn noemt zij een foodtechbedrijf met liefde voor voedsel en voor technologie. Van Egmond ziet door corona ook een toenemende belangstelling voor gezond eten. Elke persconferentie zorgt er volgens haar voor dat de vraag naar kiwi’s en sinaasappelen toeneemt. Ook ziet zij een verschuiving van snel en gemakkelijk naar meer tijd besteden aan het bereiden van maaltijden. “Op dit moment zijn ‘stoven’ en ‘oven’ de sleuteltermen.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



American Cookies van ‘geredde bananen’ uit de keten

Introductie - The Banana Factory heeft zich toegelegd op het redden van bananen in de keten. Aanvankelijk waren dat bananen uit de Europese havens, maar nu wordt er samen met De Graaf Bakeries ook gewerkt aan het reden van de bananen verderop in de keten. Samen met Albert Heijn wordt er een circulaire variant van American Cookie onder huismerk gelanceerd,...

Lees bericht

Albert Heijn introduceert AH Voordeelshop.nl

Webshop - Albert Heijn lanceert de AH Voordeelshop.nl, een online webshop waar klanten het hele jaar door deals kunnen vinden. Klanten konden altijd al terecht bij Albert Heijn voor leuke uitjes en non-food assortiment met flinke kortingen. Met de lancering van de AH Voordeelshop.nl is dit aanbod nu flink uitgebreid en overzichtelijk samengebracht.

Lees bericht

Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien

Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid