Albron introduceert duurzaam & circulair cateringconcept
Catering – Albron heeft in de vesting van ABN AMRO in Amersfoort, samen met de Smaackmakers een ‘radicaal duurzaam & circulair cateringconcept’ voor het vernieuwde kantoor neergezet. Albron kon daarvoor putten uit de ervaringen opgedaan bij haar circulaire horecaconcept The Green House, dat in april 2018 opende in Utrecht. Het circulaire horecaconcept heeft de naam ‘Greenfields’ gekregen. Omschreven als een innovatief cateringconcept met een positieve ecologische én sociale impact over de volledige keten, met minimaal beslag op de planeet en maximale bijdrage aan productieve en geïnspireerde medewerkers. "Voor ons is duurzaamheid een belangrijk onderdeel van onze strategie. Zo spreken onze hypotheekadviseurs dagelijks met onze klanten over het verduurzamen van hun woning. Om ook zelf bij te dragen wilden we onze medewerkers een duurzaam cateringconcept aanbieden. Waarbij uitgangspunt was dat het bijdraagt aan vitaliteit, betaalbaar en uiteraard lekker is. En we hebben samen met Facility Management ook gelijk een proeftuin gecreëerd voor toekomstbestendige catering voor onze kantoren”, aldus Claire Dumas, Directeur Hypotheken bij ABN AMRO. Plantbased Greenfields is plantbased, wat inhoudt dat groente en fruit in het assortiment de hoofdrol spelen en dat er in het restaurant dus geen vlees en vis wordt aangeboden. Alle gerechten zijn vers en huisgemaakt en er wordt zoveel mogelijk gekookt met onbewerkte seizoensproducten met hoge voedingswaarden. Mark Hartmans, Manager marketing & business development bij Albron: “Volgens ons moet circulair cateren vooral gericht zijn op het optimaal gebruiken van de ingrediënten die worden verbruikt en op het beperken van de negatieve effecten van het proces van productie, transport, opslag, verkoop en afval. Maar bovenal moet het gaan over met heerlijk eten & drinken medewerkers inspireren en meenemen in het circulaire gedachtegoed.” Smaackmakers Natascha Kooiman, initiatiefnemer Smaackmakers: “Catering biedt een enorme kans om mensen gezond en duurzaam te laten eten én positieve impact te maken. Met het groei-impact-model dat we samen met Albron hebben opgesteld voor ABN AMRO, maken we doelstellingen rond o.a. lokaal, seizoen, verpakkingen, gezondheid, voedselverspilling en de eiwittransitie concreet. Dat is een behoorlijke innovatie in een wereld waarin normaal keurmerken leidend zijn als graadmeter voor duurzaamheid.” Bron: @FoodClicks Catering – Albron heeft in de vesting van ABN AMRO in Amersfoort, samen met de Smaackmakers een ‘radicaal duurzaam & circulair cateringconcept’ voor het vernieuwde kantoor neergezet. Albron kon daarvoor putten uit de ervaringen opgedaan bij haar circulaire horecaconcept The Green House, dat in april 2018 opende in Utrecht. Het circulaire horecaconcept heeft de naam ‘Greenfields’ gekregen. Omschreven als een innovatief cateringconcept met een positieve ecologische én sociale impact over de volledige keten, met minimaal beslag op de planeet en maximale bijdrage aan productieve en geïnspireerde medewerkers. "Voor ons is duurzaamheid een belangrijk onderdeel van onze strategie. Zo spreken onze hypotheekadviseurs dagelijks met onze klanten over het verduurzamen van hun woning. Om ook zelf bij te dragen wilden we onze medewerkers een duurzaam cateringconcept aanbieden. Waarbij uitgangspunt was dat het bijdraagt aan vitaliteit, betaalbaar en uiteraard lekker is. En we hebben samen met Facility Management ook gelijk een proeftuin gecreëerd voor toekomstbestendige catering voor onze kantoren”, aldus Claire Dumas, Directeur Hypotheken bij ABN AMRO. Plantbased Greenfields is plantbased, wat inhoudt dat groente en fruit in het assortiment de hoofdrol spelen en dat er in het restaurant dus geen vlees en vis wordt aangeboden. Alle gerechten zijn vers en huisgemaakt en er wordt zoveel mogelijk gekookt met onbewerkte seizoensproducten met hoge voedingswaarden. Mark Hartmans, Manager marketing & business development bij Albron: “Volgens ons moet circulair cateren vooral gericht zijn op het optimaal gebruiken van de ingrediënten die worden verbruikt en op het beperken van de negatieve effecten van het proces van productie, transport, opslag, verkoop en afval. Maar bovenal moet het gaan over met heerlijk eten & drinken medewerkers inspireren en meenemen in het circulaire gedachtegoed.” Smaackmakers Natascha Kooiman, initiatiefnemer Smaackmakers: “Catering biedt een enorme kans om mensen gezond en duurzaam te laten eten én positieve impact te maken. Met het groei-impact-model dat we samen met Albron hebben opgesteld voor ABN AMRO, maken we doelstellingen rond o.a. lokaal, seizoen, verpakkingen, gezondheid, voedselverspilling en de eiwittransitie concreet. Dat is een behoorlijke innovatie in een wereld waarin normaal keurmerken leidend zijn als graadmeter voor duurzaamheid.” Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek