Bestel- & betaalapp rukt op in bedrijfsrestaurants Sodexo


Catering - In rap tempo worden in de bedrijfsrestaurants die Sodexo runt bij haar klanten de bestel- & betaalapps omarmd, zo laat het bedrijf weten. Corona zorgt voor een aanzienlijke versnelling in het gebruik van deze app en voorkomt op die manier rijen bij de kassa. De app heeft nu ook een Scan & Go-functie, waardoor er nog meer mogelijkheden ontstaan.

De app Your Order is een uitstekend middel gebleken om afstand te houden in de werkomgeving en in bedrijfsrestaurants. Met name die laatste plek is een omgeving  waar pre-corona veel mensen samenkwamen. Inmiddels is de app op zo’n zestig locaties door het hele land geactiveerd. Via het bestel- & pick-up platform kunnen de aanwezige medewerkers en gasten op ieder gewenst moment van de dag eten en drinken bestellen, die direct na bestelling kunnen worden afgerekend via iDeal of creditcard. Het cateringteam op locatie zorgt ervoor dat de bestelling op het afgesproken moment klaar staat bij één van de pick-up points op de betreffende locatie.

Scan & Go bij Van Oord

In de app Your Order is recentelijk ook de Scan & Go optie toegevoegd. In het restaurant scannen gasten zelf de artikelen met de smartphone en betalen deze in de app. Daardoor hoeven de medewerkers niet meer in de rij staan voor de kassa. De eerste gebruiker van Scan & Go is internationaal maritiem bedrijf Van Oord die voor zijn panden in Rotterdam en Gorinchem de meerwaarde inziet van dit volledig digitale systeem. Het bedrijf liet op beide locaties digitale schaplabels aanbrengen. Farida Sabar, Contract Manager Catering Fleet, Facility Services & Health Services bij Van Oord: “De uitrol van de Scan & Go app door Sodexo in onze restaurants is een mooi voorbeeld van hoe Van Oord inzet op innovatie en optimalisatie op allerlei vlakken.”

Versnelling

De inzet van de bestel & betaalapp was voor de coronapandemie al groeiend, alleen is het nu wel in een stroomversnelling gekomen. Jelmer de Groot, Client Operations Lead bij Sodexo: “De hele trend naar digitalisering versnelt, zeker ook in de foodbusiness. Your Order is daar een goed voorbeeld van. In korte tijd zien we het aantal klanten dat deze bestel- en pick-up app wil gebruiken, sterk toenemen, omdat zij op zoek zijn naar gemak, snelheid én veiligheid voor hun medewerkers. Met de extra toevoeging Scan & Go zullen nog meer bedrijven dit ook gaan aanbieden aan hun medewerkers.”

Bron: Sodexo/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025

Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

Lees bericht



Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht

Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart

Catering - Vanaf  maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid