Crompouce van Bakker van Maanen gaat viraal op TikTok


De crompouce die viraal gaat op TikTok / Foto bij: Van Maanen

Ludiek – Bakker Van Maanen uit Rijnsburg heeft met de crompouce ineens een topproduct te pakken. De traktatie zat al eerder in het assortiment, maar is recent opnieuw uitgebracht. Een filmpje op TikTok zorgt er nu voor dat de crompouce viraal gaat.

De crompouce is een kruising tussen een croissant en een tompouce. De croissant wordt gevuld met Zwitserse room en daarna in roze chocolade gedipt. Op TikTok staan inmiddels diverse filmpjes waar mensen laten zien hoe je het beste de crompouce kunt eten.

Ulrika Menig

De crompouce is niet nieuw en werd volgens diverse media door Ulrika Menig (30), bakker en eigenaar van Bammetje Bakery in Utrecht in 2020 voor Koningsdag geïntroduceerd. Menig was als voormalig modeontwerpster aan het experimenteren met vegan croissants toen ze de crompouce ontwikkelde. Ook toen was de lekkernij al een succes.

Bospouce

Een bakker van het Echte Bakkers Gilde zou volgens website FEM op de populariteit van de crompouce zijn ingesprongen en heeft de bospouce uitgebracht. Een croissant met Zwitserse room alleen dan gemengd met een beetje likeur van Boswandeling. Uiteraard wordt deze croissant voorzien van een groene fondant.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Oud-bestuurders Booking.com en Ahold aan boord bij Amigos

Platform - Social platform Amigos heeft drie voormalige directeuren van Booking.com, Hyves en Ahold als investeerders aangetrokken, plus een bestuurslid KHN Amsterdam. De Amigos app heeft ruim 800.000 gebruikers, maar wil verder groeien. Ook internationaal. De nieuw aangetrokken investeerders gaan daarbij helpen.

Lees bericht



Aldi opent social hapjesbar Pieper Paradijs op Utrecht Centraal

Formulenieuws - ALDI opent op woensdagmiddag 12 oktober om 12.00 uur de deuren van een pop-up pieper experience op station Utrecht Centraal. Het Pieper Paradijs is de eerste social hapjesbar in Nederland waar aardappelgerechten, bekend van social media als TikTok en Instagram, geproefd kunnen worden. Met het Pieper Paradijs wil ALDI de aardappel weer het podium geven dat het verdient.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid