Aldi opent social hapjesbar Pieper Paradijs op Utrecht Centraal


Pieper Paradijs, de pop-up store van Aldi waar de aardappel centraal staat

Formulenieuws - ALDI opent op woensdagmiddag 12 oktober om 12.00 uur de deuren van een pop-up pieper experience op station Utrecht Centraal. Het Pieper Paradijs is de eerste social hapjesbar in Nederland waar aardappelgerechten, bekend van social media als TikTok en Instagram, geproefd kunnen worden. Met het Pieper Paradijs wil ALDI de aardappel weer het podium geven dat het verdient.

Op het menu staan drie ludieke aardappeltrends: de 15 Hour Potato met rozemarijn-mayonaise, de Crispy Smashed Potato met boerenkooldip en ALDI’s eigen Hutsbal geserveerd met appelmoes met gekarameliseerde ui. Alle gerechten zijn te proeven voor een ALDI prijs én gemaakt met de lekkerste aardappelen vers van eigen bodem.

Naast proeven kunnen bezoekers zich op andere manieren vermaken. Zo kunnen ze baden in een bad vol appels en peren, op de foto op een friettroon en plaatsnemen in een grote neon-winkelwagen. Het Pieper Paradijs is te vinden bij perron 18 en 19. De culinaire veelzijdigheid van de pieper is volgens Wolter Bentinck, Manager Social Media bij ALDI in Nederland, terug te zien op social media: “We zien op TikTok en Instagram veel ludieke, nieuwe aardappelgerechten ontstaan en gedeeld worden. Met het Pieper Paradijs maken we deze trends toegankelijk en laten we heel Nederland de aardappel herontdekken.”

In de schijnwerpers

Met het Pieper Paradijs zet ALDI de aardappel in de schijnwerpers. In Nederland is de aardappel vooral bekend door het AGV’tje en oerhollandse stamppotten. Maar aardappelen zitten ook verstopt in curry’s, tortilla’s, ovenschotels en soepen. Er zijn talloze recepten waar de pieper een vanzelfsprekend, maar onmisbaar ingrediënt is. “De aardappel is een ontzettend mooi product. Daarbij voldoen alle Nederlandse aardappelen in het vaste assortiment van ALDI aan het On the way to PlanetProof keurmerk. Dat betekent dat ze geteeld zijn met extra veel aandacht voor zaken als bodem en biodiversiteit”, zegt Gys de Jong, Category Manager AGF bij ALDI in Nederland.

Bron: Aldi/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over

Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.

Lees bericht


ALDI en JOGG breiden Groenteboxjes uit naar 14 extra gemeenten

Actie - Acht kinderdagverblijven in de gemeente Midden-Drenthe nemen vanaf deze week deel aan het programma Groenteboxjes van Aldi en Jogg. Bij dit programma krijgen kinderen op het kinderdagverblijf gedurende drie maanden dagelijks groente aangeboden en worden zij beloond voor het eten ervan. Het programma is effectief gebleken in het stimuleren van de groenteconsumptie bij kinderen.

Lees bericht

Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel start zevende editie

Actie – De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is maandag van start gegaan. Bedoeling van de actieweek is mensen laten zien hoe eenvoudig het is om zonder vlees en zuivel te leven en wat de impact daarvan is op het klimaat. Deze editie is er extra aandacht voor Gen Z en Gen Alpha. Zij worden uitgedaagd om...

Lees bericht

Oud-bestuurders Booking.com en Ahold aan boord bij Amigos

Platform - Social platform Amigos heeft drie voormalige directeuren van Booking.com, Hyves en Ahold als investeerders aangetrokken, plus een bestuurslid KHN Amsterdam. De Amigos app heeft ruim 800.000 gebruikers, maar wil verder groeien. Ook internationaal. De nieuw aangetrokken investeerders gaan daarbij helpen.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid