Facilicom en Albron onderzoeken partnership


Catering – Facilicom en Albron, twee bedrijven met een sterke positie in catering, horeca en servicedienstverlening, hebben vrijdag bekend gemaakt, de mogelijkheden te onderzoeken om een partnership met elkaar aan te gaan. Deze bekendmaking is gedaan namens de beide ceo’s van Facilicom en Albron. Geert van de Laar (CEO Facilicom) en Teun Verheij (Algemeen directeur Albron) laten weten dat beide partijen al enige tijd met elkaar in gesprek zijn om de mogelijkheden van een partnership te onderzoeken. Doel is om gezamenlijk een sterkere marktpropositie neer te kunnen zetten, met wederzijdse voordelen voor beide ondernemingen. Onderzocht wordt daarom een constructie waarbij Prorest zal worden ondergebracht bij Albron en waar Albron op haar beurt als zelfstandig Foodservice bedrijf onder de paraplu van Facilicom gaat functioneren. In deze opzet zullen uiteindelijk de aandelen van Albron voor 51% door Facilicom Services Group worden gehouden en voor 49% door Stichting Albron. Momenteel wordt deze constructie, waar in enkele jaren naar toe moet worden gegroeid, door het management van beide bedrijven uitgewerkt. Rond eind september zal naar verwachting meer informatie naar buiten worden gebracht. Bron: @FoodClicks Catering – Facilicom en Albron, twee bedrijven met een sterke positie in catering, horeca en servicedienstverlening, hebben vrijdag bekend gemaakt, de mogelijkheden te onderzoeken om een partnership met elkaar aan te gaan. Deze bekendmaking is gedaan namens de beide ceo’s van Facilicom en Albron. Geert van de Laar (CEO Facilicom) en Teun Verheij (Algemeen directeur Albron) laten weten dat beide partijen al enige tijd met elkaar in gesprek zijn om de mogelijkheden van een partnership te onderzoeken. Doel is om gezamenlijk een sterkere marktpropositie neer te kunnen zetten, met wederzijdse voordelen voor beide ondernemingen. Onderzocht wordt daarom een constructie waarbij Prorest zal worden ondergebracht bij Albron en waar Albron op haar beurt als zelfstandig Foodservice bedrijf onder de paraplu van Facilicom gaat functioneren. In deze opzet zullen uiteindelijk de aandelen van Albron voor 51% door Facilicom Services Group worden gehouden en voor 49% door Stichting Albron. Momenteel wordt deze constructie, waar in enkele jaren naar toe moet worden gegroeid, door het management van beide bedrijven uitgewerkt. Rond eind september zal naar verwachting meer informatie naar buiten worden gebracht. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025

Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

Lees bericht



Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht

Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart

Catering - Vanaf  maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid