HEMA introduceert vegetarische rookworst OokWorst
Foodservice - Twee jaar is eraan gewerkt en onlangs kon de consument er voor het eerst van genieten; de iconische HEMA-rookworst is er nu ook in een vegetarische variant: de OokWorst.
HEMA wil met de introductie inspelen op de toenemende vraag naar vegetarische en veganistische producten. Een ontwikkeling die ook bij andere foodketens is te zien. Zo introduceerde McDonald’s recent de Veggie McKroket. Voor HEMA is de vegetarische rookworst een logische, maar ook spannende uitbreiding. De reguliere rookworst, waarvan er op winterse dagen per dag 30.000 over de toonbank gaan, is voor veel mensen een duidelijke kwaliteitsreferentie. Aan de andere kant heeft HEMA al veel ervaring met vegetarische en veganistische producten. Zo kent het assortiment een aantal vegetarisch snoepsoorten, een vegan hotdog met vegan saus, maar ook een vegetarisch saucijzenbroodje, prosecco, wijn en appeltaart. En binnenkort komt daar nog een veganistische chocoladeletter bij.
Kwaliteit
Wie de producent van de OokWorst is, geeft HEMA niet prijs, maar het is niet De Vegetarische Slager die onderdeel uitmaakt van Unilever. Ook over de verwachtingen van de OokWorst wil HEMA niets kwijt. Productmanagers van HEMA geven wel aan dat de verkoopresultaten van de veganistische hotdog en de vegetarische saucijzenbroodjes de verwachtingen bij het warenhuis hebben overtroffen.
HEMA heeft twee jaar aan de ontwikkeling van de OokWorst gewerkt. De warenhuisketen is met een wensenlijstje op zoek gegaan naar een leverancier die dat lijstje zorgvuldig kon inwilligen. In de aanloop zijn diverse rookworsten getest. Het tweede jaar is besteed aan de verdere productontwikkeling. Belangrijke voorwaarde was dat de kwaliteit goed was. Desalniettemin blijft HEMA de OokWorst verder doorontwikkelen.
(Meer over de vegetarische rookworst van HEMA in de recente uitgave van @FoodClicks. Nog geen abonnee? Meld je hier gratis aan voor een digitaal abonnement.)
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtOmzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen
Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.
Lees berichtStart vernieuwing HEMA-winkels op negen NS-stations
Formulenieuws - HEMA en NS hebben een overeenkomst getekend voor de verlenging van de winkels op negen grote stations. Deze overeenkomst geldt voor een periode van zeven jaar. Als onderdeel van de verlening worden de locaties aangepast met elementen uit de vier pilot-winkels zoals HEMA die begin dit jaar opende.
Lees berichtHEMA opent twee locaties met vernieuwde foodconcepten
Formulenieuws – Naast de nieuwe HEMA-locaties met de vernieuwde HEMA-foodcourt en de vernieuwende La Place-vestigingen in Hilversum en Alkmaar, opende de winkelketen onlangs ook een tweetal locaties met daarin het eigen foodcourt en een nieuwe opzet van het restaurant. Dat gaat om de locaties Voorburg en Assen.
Lees berichtLa Place opent in Efteling als Oosterse Kashba
Formulenieuws – Het is de grootste locatie van La Place, en meteen ook de duurste. Exploitant Vermaat heeft samen met attractiepark Efteling en La Place een waar ‘foodpaleis’ neergezet in de sfeer van Sinbad de Zeeman uit de verhalen van 1001-nacht. Het nieuwe restaurant, dat onder de naam Kashba wordt geïntroduceerd, kent naast het gebruikelijke La Place-assortiment ook een aantal...
Lees berichtLa Place opent ook tweede vernieuwde locatie binnen HEMA
Formulenieuws – Na Hilversum opende aan de Langestraat 72 in Alkmaar La Place donderdag de tweede vestiging van het vernieuwde restaurantconcept in een Hema. Op deze locatie van La Place geen buffet, maar een food- en barista bar, waar bestellingen worden opgenomen en ter plekke vers worden bereid. Ook kunnen gasten in het restaurant via een QR-code een bestelling plaatsen, direct afrekenen...
Lees bericht