Lekkerland Nederland behaald zilveren EcoVadis
Groothandel - Lekkerland Nederland heeft een overall score van 67 punten behaald en daarmee een Zilver medaille ontvangen. De scores werden vooral behaald op de thema’s milieu, ethiek en arbeid & mensenrechten.
Met deze score behoort Lekkerland bij de 25% beste bedrijven in Nederland op het gebied van duurzaamheid en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Lekkerland streeft ernaar om de score overall te verhogen en daarmee in 2024 voor Goud te gaan.
De medaillevereisten voor 2023 voor zilver waren een ‘overall score tussen 59 en 69’. De exacte score van Lekkerland Nederland met 67 leverde dus bijna goud op. Met deze score behoort Lekkerland Nederland tot de ‘90th percentile’. Daarmee behoren ze bij de 10% best presterende bedrijven wereldwijd en de top 5% best presterende bedrijven van hun industrie. De algemene score van EcoVadis weerspiegelt de kwaliteit van het duurzaamheidsmanagement systeem van het bedrijf op het moment van de beoordeling.
Lekker Duurzaam
“Duurzaamheid is een drijfveer die leeft in alles wat we doen,” aldus Marc Lanneau, Algemeen Directeur bij Lekkerland Nederland. “We houden ons voortdurend bezig met nieuwe ontwikkelingen, vertalen deze naar slimme oplossingen en blijven ons duurzaamheidsbeleid continue uitbreiden.”De zilveren medaille van EcoVadis onderstreept het commitment van Lekkerland om zo duurzaam mogelijk te ondernemen..
Bron: Lekkerland/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
PURA behaalt Bronzen Ecovadis Medaille in duurzaamheid
Erkenning - PURA heeft onlangs de bronzen medaille behaald in de duurzaamheidsprestatiemonitor van Ecovadis. Dit resultaat plaatst het bedrijf in de top 35% van de tienduizenden bedrijven wereldwijd die door Ecovadis zijn beoordeeld. De erkenning zorgt er voor dat PURA zich positioneert PURA als een van de meest duurzame cateraars van Nederland.
Lees berichtMaxxam in zee met PS in foodservice voor impactmeting
Samenwerking - Maxxam, de grootste inkoopvereniging in de Nederlandse food-/out-of-home markt, en PS in foodservice hebben een vergaande samenwerking aangekondigd. De samenwerking is gericht op het bevorderen van duurzaamheid binnen de branche door het implementeren van de PS Impact score, een initiatief dat leveranciers op efficiënte wijze helpt bij het delen van duurzaamsheidsdata.
Lees berichtPaardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag
Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.
Lees berichtSligro ziet omzet eerste kwartaal met €18 miljoen toenemen
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €652 miljoen, een toename van € 18 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,7% ten opzichte van de omzet van €634 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.
Lees berichtHalf-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtGerenoveerde Sligro Luik opent 27 februari
Groothandel - Na een grondige renovatie en rebranding wordt op dinsdag 27 februari de Sligro zelfbedieningsgroothandel in Luik (België) heropend. Tijdens de openingsdag zijn er live demonstraties en proeverijen.
Lees bericht