Marks & Spencer-testen bij BP tankstations mislukt


Petrol – De samenwerking tussen BP en Marks & Spencer in Nederland wordt beëindigd. De zes BP tankstations, die ruim twee jaar hebben getest met een ruim assortiment voedingsproducten van de Britse keten, worden de komende maanden omgebouwd. Dit bevestigt Jacoline Poldervaart, woordvoerder van BP. Zij laat weten dat de vraag naar de voedingsproductenproducten van Marks & Spencer te laag was. Tegenvallende verkopen waren er op alle locaties, zegt de woordvoerster. Voor de pilot hadden BP en Marks & Spencer bewust verschillende locaties aangewezen om ook goed te kunnen beoordelen of de formule in de stedelijke gebieden het net zo goed zouden doen als de snelweglocaties. Verse maaltijden Het Marks &Spencer  Food assortiment bij BP omvatte tot wel 700 gemaks- en foodproducten, waaronder de verse kant-en-klaar maaltijden van M&S, maaltijdcomponenten, sandwiches en bloemen. De producten kwamen rechtstreeks uit Engeland en kenden geen aanpassing aan de Nederlandse markt. Het M&S-assortiment was zodanig samengesteld dat het aansloot op het productaanbod van het eigen Wild Bean Café van BP. De woordvoerder laat weten dat de verwachtingen van de samenwerking tussen beide partijen vanaf het begin hoog zijn geweest. Zowel BP als M&S hebben veel geïnvesteerd in de pilot, die aanvankelijk 9 tot 12 maanden zou duren en tussentijds  is verlengd. Hoewel er in het begin enkele logistieke problemen waren bij de bevoorrading, is de achterblijvende vraag de reden van de beëindiging. “Het moment is nu aangebroken om definitief te zeggen dat de pilot niet het gewenste resultaat oplevert”, aldus Poldervaart. In Engeland zelf draait de samenwerking tussen de twee bedrijven op meer dan 300 BP tankstations naar volle tevredenheid. De zes BP tankstations, twee bij Utrecht, twee bij Amsterdam en twee bij Den Haag, die nu nog allemaal een Marks &Spencer Food logo op de gevel hebben staan, worden in de komende maanden omgebouwd. De eerste ombouw staat gepland voor half oktober en de laatste voor medio november. BP laat weten veel van de pilot te hebben geleerd en geconstateerd te hebben dat haar klanten wel behoefte hebben om bepaalde voedingsproducten op haar stations te kopen. De ervaringen van de pilot worden meegenomen bij het samenstellen van een nieuw assortiment voedingsproducten.De woordvoerster laat weten dat het nog te vroeg is om te kunnen zeggen hoe de nieuwe invulling eruit komt te zien. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid