Mike Boks nieuwe General Manager van STACH
Benoeming – Mike Boks treedt per 1 januari 2023 aan als nieuwe General Manager van STACH. Hij neemt de taak over van Stach Schaberg, oprichter van STACH. Schaberg blijft als adviseur betrokken bij Vermaat. Vermaat voegde in 2019 STACH toe aan haar portfolio.
Na de overname van Vermaat groeide de keten. Boks moet de groei verder bevorderen. Boks: “STACH is een prachtig merk met enorm veel potentie. Ik wil het laten groeien binnen én buiten Vermaat. Deze positie als General Manager van STACH is voor mij een uitgelezen kans om samen met een jonge en energieke organisatie te kunnen ondernemen en van STACH een nóg sterkere love brand te maken dan het al is”.
In 2011 opende Schaberg zijn eigen New Yorkse deli op de hoek van de Van Woustraat en de Pieter Aertszstraat in de Pijp in Amsterdam. Al snel breidde hij uit in Amsterdam maar ook naar andere steden. Acht jaar en 19 vestigingen later nam food-serviceondernemer Vermaat de formule over om die groei nóg meer te bevorderen. Nog steeds onder leiding van Schaberg, maar aangevuld met de expertise van het gevestigde horecabedrijf.
Groei
In drie jaar tijd kwamen er 15 STACH-winkels bij: niet alleen op de hoek van een straat in de randstad maar ook in Groningen, in verschillende bedrijfspanden en in Lounge 4 van Schiphol. Met de komst van Boks zet Vermaat die groei door. Boks werkte in marketing en sales bij Heineken en is nu nog Head of F&B bij Schiphol.
Frisse blik
Schaberg blijft als adviseur betrokken bij de formule en Vermaat. Zonder zijn unieke visie en ondernemerschap was STACH nooit geworden wat het nu is, zegt Vermaat. Nu is de tijd aangebroken om STACH verder te laten groeien met een opvolger die de wereld met een frisse blik bekijkt.
Bron: Vermaat/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Festivals vaker in zee met GiG Hard Seltzer’
Festivals – Volgens de initiatiefnemers achter GiG Hard Seltzer zijn zij straks bij de meeste festivals terug te vinden. Ook de supermarkten omarmen het jonge bedrijf en zorgen voor een aanzienlijke groeispurt.
Lees berichtHeineken en Rijksmuseum verlengen partnership
Samenwerking _ Heineken en het Rijksmuseum hebben hun bestaande partnership tot en met eind 2025 verlengd. Daarmee blijft de Amsterdamse brouwer de komende twee jaar nauw verbonden aan het Rijksmuseum.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van tiende editie SAIL 2025
Sponsoring – Heineken wordt hoofdsponsor van de tiende editie van SAIL in Amsterdam. SAIL 2025 is het grootste evenement van Nederland wat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.
Lees berichtCoöperatie DELA introduceert nieuw horeca-assortiment
Uitvaartcatering – Coöperatie DELA laat weten dat de uitvaartorganisatie na een proefperiode bij een zestal locaties het horeca-assortiment heeft aangepast. Na de proef, die eind vorig jaar werd gehouden, wordt het nieuwe assortiment vanaf deze maand stapsgewijs bij de rest van de DELA-locaties geïntroduceerd. DELA heeft bij de samenstelling samengewerkt met partner Vermaat.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar
Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.
Lees berichtID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev
Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.
Lees bericht