Naam voor nieuwe F&B-divisie Facilicom wordt ‘Food&i’


Catering - Food&i heet de nieuwe Food &Beverage-divisie van Facilicom. De nieuwe dienst die onder leiding komt te staan van Joost Smaal krijgt een officiële lancering op de markt in het voorjaar van 2021.

Voor Nederland betekent de introductie van een nieuwe Food & Beverage-tak een zelfstandige terugkeer in de thuismarkt. Facilicom Group was in Nederland tot 2016 actief met het label Prorest. Met Food&i wil de facilitaire dienstverlener niet meer van hetzelfde bieden, maar buiten de gebaande paden van de cateringmarkt treden, zo laat het bedrijf weten.

‘We bouwen aan een nieuwe wereld van eten en drinken. Je ziet om je heen dat de wereld verandert, vooral door covid-19. Het traditionele bedrijfsrestaurant krijgt daar ook mee te maken. Het gebruik van kantoren verandert. Een F&B-partner die voor de toekomst een rol van betekenis wil spelen, móet wel buiten de gebaande paden van de markt treden’, zegt Joost Smaal, die sinds 1 september is bij Facilicom Group is gestart.

Facilitaire pijler

Smaal werkt de komende maanden nog aan een verdere invulling van Food&i. In de planning blijft het voorjaar van 2021 staan als lanceermoment. Eerder al benadrukte vice-CEO Albert van der Meulen van Facilicom Group, Food & Beverage als essentiële pijler te zien van het facilitaire dienstenpakket van de groep, actief in onder meer schoonmaak, beveiliging en bouw en onderhoud.

Bron: Facilicom/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025

Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

Lees bericht



Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht

Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart

Catering - Vanaf  maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid