Picnic bezorgt alleen nog verse kip mét ster
Dierenwelzijn – Online supermarkt Picnic bezorgt voortaan alleen nog verse kip met minimaal één Beter Leven-ster van de Dierenbescherming. Dat heeft de boodschappenbezorgdienst aan Wakker Dier laten weten. Daarmee is Picnic de eerste die dit voor het verse kippenvlees weet te bewerkstelligen, hun kipvleeswaren krijgen later dit jaar een ster.
“Het is geweldig om te zien dat woorden nu worden omgezet in daden,” aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier. Bovendien door eerst over te stappen met het verse vlees en daarna met de vleeswaren, neemt Picnic ook een andere route dan andere supermarkten. De meeste supermarkten hebben hun vleeswaren al voorzien van één ster, en werken nu aan de overstap van hun verse kippenvlees. Bij Picnic gaat het om de producten die bij de avondmaaltijd worden gegeten zoals hele kipfilets, kipschnitzels of drumsticks.
Afgelopen jaar beloofden alle Nederlandse supermarkten hun kippenvlees en -vleeswaren te voorzien van minimaal één Beter Leven-ster van de Dierenbescherming. Uiterlijk in 2023, sommige in de loop van 2022.
Bron: Wakker Dier/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Wakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten
Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...
Lees berichtDuitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over
Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.
Lees berichtJumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties
Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.
Lees berichtOntbijtmerk Yespers introduceert nieuwe granola’s
Introductie – Het duurzame ontbijtmerk Yespers heeft vier nieuwe granola’s geïntroduceerd. Het gaat om een viertal ontbijtproducten gemaakt van Nederlandse haver met gered fruit.
Lees bericht‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’
Analyse – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.
Lees berichtSteeds meer cateraars gaan voor plantaardig
Catering - Zestien bedrijfscateraars committeren zich aan de doelstelling van Wakker Dier om dierlijke producten voor een groot deel te vervangen door planten. “Deze cateraars maken samen een gigantische impact voor de dieren,” aldus Collin Molenaar van de organisatie.
Lees bericht