Riedel neemt fruitsappen van Hero over
Overname – De fruitsappen van Hero gaan over naar Riedel. Het drankenbedrijf met de merken met Appelsientje, DubbelFriss en CoolBest, verstevigt daarmee de eigen portfolio aanzienlijk. Riedel was het bedrijf van de frisdrank- en sappendivisie van zuivelconcern FrieslandCampina, maar werd na de aankoop door Standard Investment in 2017 als zelfstandig bedrijf voortgezet. Het bedrijf nu weer gevestigd in een van de oudere panden van het concern bij de fabriek in Ede. De overname van de smoothies en sappen van Hero valt binnen die huidige strategie, zegt CEO Bas Boswinkel in een reactie aan onder andere het ANP. Volgens Boswinkels zijn er dit jaar circa zes miljoen flessen met Hero fruitsap of fruitontbijt verkocht. Hero heeft zich diverse malen - ook in @FoodClicks - uitgesproken in veel divisies net een te geringe marktpositie te hebben. Riedel is beduidend groter in het koelverse sappensegment en hard bezig met het op orde brengen van de totale merkportfolio om daarbinnen vooraanstaande posities in te nemen. Hero wil zich na de verkoop richten op de productcategorieën waar het bedrijf traditioneel ook al sterk in was, te weten de frisdrank Cassis en de (Betuwe)jams. De laatste jaren zijn ook de tussendoorrepen B’tween en babyvoeding belangrijke pijlers geworden. Bron: @FoodClicks Overname – De fruitsappen van Hero gaan over naar Riedel. Het drankenbedrijf met de merken met Appelsientje, DubbelFriss en CoolBest, verstevigt daarmee de eigen portfolio aanzienlijk. Riedel was het bedrijf van de frisdrank- en sappendivisie van zuivelconcern FrieslandCampina, maar werd na de aankoop door Standard Investment in 2017 als zelfstandig bedrijf voortgezet. Het bedrijf nu weer gevestigd in een van de oudere panden van het concern bij de fabriek in Ede. De overname van de smoothies en sappen van Hero valt binnen die huidige strategie, zegt CEO Bas Boswinkel in een reactie aan onder andere het ANP. Volgens Boswinkels zijn er dit jaar circa zes miljoen flessen met Hero fruitsap of fruitontbijt verkocht. Hero heeft zich diverse malen - ook in @FoodClicks - uitgesproken in veel divisies net een te geringe marktpositie te hebben. Riedel is beduidend groter in het koelverse sappensegment en hard bezig met het op orde brengen van de totale merkportfolio om daarbinnen vooraanstaande posities in te nemen. Hero wil zich na de verkoop richten op de productcategorieën waar het bedrijf traditioneel ook al sterk in was, te weten de frisdrank Cassis en de (Betuwe)jams. De laatste jaren zijn ook de tussendoorrepen B’tween en babyvoeding belangrijke pijlers geworden. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Hero introduceert als eerste A-merk Jam Zero’
Introductie - Als eerste A-merk brengt Hero zero jam op de markt. De jam is gemaakt zonder toegevoegde suikers en met 50% fruit. De jam in de smaken aardbeien en kersen telt daardoor maar 8 kilocalorieën per portie.
Lees berichtHero komt met Cassis No Bubbles
Introductie - Hero, producent van cassis, komt met een koolzuurvrije variant van de populaire frisdrank met zwarte bessen. Volgens de in Breda gevestigde fabrikant van onder andere B’tween, Hero Jam en natuurlijk Cassis vond het hoog tijd worden om de populariteit van Cassis door te trekken naar het segment fruitdranken.
Lees berichtHero Cassis frisdranken krijgen nieuw design
Introductie – De verpakkingen van Hero Cassis krijgen een nieuw design. De transformatie vindt plaats ter ere van het 85-jarig jubileum van het merk.
Lees berichtRecordaantal van 45.000 pakketten voor de voedselbank
Voedselbanken – Vier dagen lang pakken honderden medewerkers van Unilever, voor het twaalfde jaar op rij pakketten in voor de Voedselbank. Dit jaar wordt een recordaantal van 45.000 pakketten samengesteld, met behulp van een aantal partners.
Lees berichtRedefine Meat verrast bezoekers Sial met spectaculaire show
Vakbeurzen - Een spectaculaire show van het Israëlische bedrijf Redefine Meat, de leverancier van de plantaardige biefstuk van Loetje, samen met honderden andere aanbieders die niet direct met innovaties zijn gekomen, maar wel hun bestaande producten hebben verbeterd. De jaarlijkse Sial in Parijs, de grootste levensmiddelenbeurs ter wereld, pakte ook deze editie weer uit.
Lees berichtFoodservicesector pakt 42.000 kerstpakketten in voor voedselbank
Voedselbank - Het werk is nog niet gedaan, maar van 6 tot en met 9 december pakken honderden medewerkers van Unilever in Rotterdam en een aantal andere foodbedrijven 42.000 kerstpakketten in voor de voedselbank.
Lees bericht