AH gaat meer werk maken van gezonde voeding


Op het Beter Eten-festival in Vijfhuizen liet AH al zien dat het meer aandacht wil geven aan gezondere tussendoortjes

Formulenieuws – Meer gezonde producten bij de kassa, een apart schap met gezondere tussendoortjes in de winkel en opname van de sportvoeding van de merken Body & Fit en Barebells. Albert Heijn wil meer werk maken van een gezondere leefstijl en past daarom een aantal zaken vanaf maandag aan.

Albert Heijn wil met het nieuwe assortiment de klant helpen gemakkelijk een keuze te maken voor een gezondere levensstijl. De supermarktketen is daar al een tijdje mee bezig en ontwikkelt daarvoor tal van initiatieven, zoals het Beter Leven-festival in Vijfhuizen. Maar Albert Heijn past ook het assortiment op steeds meer onderdelen aan. De AH-klant is ook steeds meer op zoek naar gezonder eten en drinken, ziet het bedrijf. Onder meer in zoekopdrachten op de eigen website.

De supermarktketen breidt daarom het aantal verspakketten steeds verder uit en ook het assortiment snoepgroente. Om ook de variatie aan gezondere snacks gedurende dag verder te vergroten worden nu ook de tussendoorproducten met 40 uitgebreid. Met de veggie snacks, noten- en peulvruchten, crisps en wafels kunnen klanten vanaf vandaag anders snacken. En er worden eigen merk fruit-, muesli-, graan-, haver-, notenzadenrepen aan het assortiment toegevoegd. Al deze producten komen in een apart schap te liggen.

Gezonder kassa-aanbod

Naast het tussendoorschap zijn er vanaf vandaag ook bij de kassa’s andere tussendoortjes te vinden zoals nootjes, dadelrepen en meer suikervrij snoep. Dus ook bij de kassa is een gezonder aanbod te vinden. Naast gezonde voeding worden ook de sportvoeding van de merken Body & Fit en Barebells toegevoegd aan het assortiment in alle Albert Heijn-winkels in Nederland. Zo kunnen ook de duur- en krachtsportliefhebbers voortaan voor hun sportvoeding zoals pre-workout poeders of andere eiwitpoeders en proteïne drinks terecht bij Albert Heijn.

Bron: AH/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

American Cookies van ‘geredde bananen’ uit de keten

Introductie - The Banana Factory heeft zich toegelegd op het redden van bananen in de keten. Aanvankelijk waren dat bananen uit de Europese havens, maar nu wordt er samen met De Graaf Bakeries ook gewerkt aan het reden van de bananen verderop in de keten. Samen met Albert Heijn wordt er een circulaire variant van American Cookie onder huismerk gelanceerd,...

Lees bericht


Albert Heijn introduceert AH Voordeelshop.nl

Webshop - Albert Heijn lanceert de AH Voordeelshop.nl, een online webshop waar klanten het hele jaar door deals kunnen vinden. Klanten konden altijd al terecht bij Albert Heijn voor leuke uitjes en non-food assortiment met flinke kortingen. Met de lancering van de AH Voordeelshop.nl is dit aanbod nu flink uitgebreid en overzichtelijk samengebracht.

Lees bericht

Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien

Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...

Lees bericht

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid