Ahold Delhaize wil voedselverspilling met de helft verminderen


Voedselverspilling - Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn, heeft aangekondigd dat het in 2030 de voedselverspilling met 50 procent wil verminderen. In 2020 wil het bedrijf de voedselverspilling al met 20 procent tegen gaan. De doelstelling van het concern moet wereldwijd gerealiseerd worden en geldt niet alleen voor de Albert Heijn-winkels. De plannen maken onderdeel uit van een initiatief waarin 10 grote retailbedrijven samenwerken, die allemaal zijn aangesloten bij het World Resources Institute. Vanuit dit initiatief willen zij serieus stappen te zetten met voedselverspilling, samen met een aantal belangrijke toeleveranciers. Ahold Delhaize heeft hierbinnen een voortrekkersrol op zich genomen en komt nu in het kader van de Klimaatweek in New York met de plannen naar buiten. Frans Muller, President en CEO van Ahold Delhaize laat weten als internationaal bedrijf al veel te hebben gedaan aan het terugdringen van voedselverspilling, maar wil nog meer vaart maken op dat terrein. “Het verminderen van voedselverspilling ziet hij als belangrijk onderdeel van de wereldwijde strategie.” Het bedrijf wil de voedselverspilling op allerlei manieren tegengaan. Door inzet van slimmere logistiek, maar ook betere bestelmethoden en verpakkingen. Ook het schenken van voedsel van mensen in nood gaat onderdeel uitmaken van de plannen. Bron: @FoodClicks Voedselverspilling - Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn, heeft aangekondigd dat het in 2030 de voedselverspilling met 50 procent wil verminderen. In 2020 wil het bedrijf de voedselverspilling al met 20 procent tegen gaan. De doelstelling van het concern moet wereldwijd gerealiseerd worden en geldt niet alleen voor de Albert Heijn-winkels. De plannen maken onderdeel uit van een initiatief waarin 10 grote retailbedrijven samenwerken, die allemaal zijn aangesloten bij het World Resources Institute. Vanuit dit initiatief willen zij serieus stappen te zetten met voedselverspilling, samen met een aantal belangrijke toeleveranciers. Ahold Delhaize heeft hierbinnen een voortrekkersrol op zich genomen en komt nu in het kader van de Klimaatweek in New York met de plannen naar buiten. Frans Muller, President en CEO van Ahold Delhaize laat weten als internationaal bedrijf al veel te hebben gedaan aan het terugdringen van voedselverspilling, maar wil nog meer vaart maken op dat terrein. “Het verminderen van voedselverspilling ziet hij als belangrijk onderdeel van de wereldwijde strategie.” Het bedrijf wil de voedselverspilling op allerlei manieren tegengaan. Door inzet van slimmere logistiek, maar ook betere bestelmethoden en verpakkingen. Ook het schenken van voedsel van mensen in nood gaat onderdeel uitmaken van de plannen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

American Cookies van ‘geredde bananen’ uit de keten

Introductie - The Banana Factory heeft zich toegelegd op het redden van bananen in de keten. Aanvankelijk waren dat bananen uit de Europese havens, maar nu wordt er samen met De Graaf Bakeries ook gewerkt aan het reden van de bananen verderop in de keten. Samen met Albert Heijn wordt er een circulaire variant van American Cookie onder huismerk gelanceerd,...

Lees bericht


Albert Heijn introduceert AH Voordeelshop.nl

Webshop - Albert Heijn lanceert de AH Voordeelshop.nl, een online webshop waar klanten het hele jaar door deals kunnen vinden. Klanten konden altijd al terecht bij Albert Heijn voor leuke uitjes en non-food assortiment met flinke kortingen. Met de lancering van de AH Voordeelshop.nl is dit aanbod nu flink uitgebreid en overzichtelijk samengebracht.

Lees bericht

Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien

Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...

Lees bericht

Nu ook ‘bio-puree’ van afgekeurde biologische bananen

Voedselverspilling  – The Banana Factory opende begin 2023 haar deuren om anders afgekeurde bananen, te redden van onnodige vernietiging door hier bananenpuree van te maken. Naast reguliere bananenpuree, maakt het bedrijf in samenwerking met Coroos nu ook biologisch gecertificeerde bananenpuree zodat ook bio producenten kunnen werken met “no-waste” bananenpuree.

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid