Burger King heeft de stijgende lijn te pakken
Kwartaalcijfers – Daar waar McDonald’s het moeilijk heeft om de omzet op peil te houden, heeft Burger King de stijgende lijn te pakken. De ‘Whopperverkoper’ zag de verkopen in het tweede kwartaal ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar met 6,7 procent stijgen. Volgens de hamburgerketen was de stijging te danken aan de introductie van nieuwe gerechten. Het aantal Burger King-restaurants nam tussen april en juni met 141 toe ten opzichte van een jaar eerder. In de omzetstijging zijn enkel de filialen meegenomen die langer dan een jaar open zijn. Ook de effecten van wisselkoersen zijn hierin niet meegenomen. Tim Hortons De omzetplus van Burger King is overigens niet de enige formule van het moederbedrijf, het Amerikaanse Restaurant Brands International, die het goed doet. De Canadese koffieketen Tim Hortons zag zijn verkopen met 5,5 procent toenemen. Er kwamen in die periode 52 filialen van Tim Hortons bij. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek