Burger King krijgt nieuwe merkidentiteit
Formulenieuws – Burger King heeft voor het eerst in 20 jaar een volledige rebranding ondergaan. Voor de nieuwe visuele identiteit is gekozen omdat het merk de ambitie heeft om het gehele assortiment aan te bieden zonder kunstmatige kleur- en smaakstoffen en conserveringsmiddelen. De komende periode wordt de nieuwe identiteit zichtbaar in de restaurants en in de uitingen.
Burger King moedigt sinds 1954 met Have it Your Way haar gasten aan om zichzelf te zijn en ongecompliceerd te genieten. Of zoals Burger King Nederland het formuleert: hier is iedere burger king. Die lijn krijgt nu een vertaling in de nieuwe identiteit.
De wens van de hamburgerketen om de gasten laten genieten van natuurlijk eten, zonder kunstmatige toevoegingen, wordt nu weerspiegeld door het visuele design. Het merk introduceert een nieuw logo, verpakkingen, merchandise, menuborden, bedrijfskleding, POS-materiaal en interieur. Ook zal de keten de nieuwe visuele identiteit de komende periode gaan doorvoeren in alle on- en offline communicatiemiddelen.
Wereldwijd neemt de complete uitrol van de nieuwe visuele identiteit meerdere jaren in beslag. In Nederland start de keten in januari 2021 met het aanpassen van het logo en het gebruik van de nieuwe stijl in communicatie, om in de periode daarna steeds meer elementen aan te passen en te vernieuwen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nederlandse hamburgerketen Fat Phill’s bestaat vijf jaar
Formulenieuws - De Nederlandse franchiseketen Fat Phill’s, opgericht in 2019 door Armin Vahabian, bestaat vijf jaar. De franchiseketen, die geïnspireerd op een Amerikaanse hamburgerketen telt zeventien locaties in Nederland en opent binnenkort de eerste vesting in het buitenland.
Lees berichtPlant-based burger bij Duitse Burger King goedkoper dan vleesvariant
Formulenieuws – Een op de vijf verkochte burgers bij Burger King Duitsland is al plant-based, maar nu gaat de fastfoodketen bij onze oosterburen de prijs van de burgers ook nog eens lager maken dan de vleesvariant. Doel van de prijsverlaging is de plantaardige variant voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar maken.
Lees berichtHamburgermerk Carl’s Jr. heeft plannen in Nederland
Formulenieuws – Het premium Californische hamburgermerk Carl’s Jr. heeft plannen om in Nederland te starten. Het bedrijf heeft franchise consultant Franchise Match opdracht gegeven franchisepartners daarvoor te vinden.
Lees berichtTomra introduceert de ‘slimme prullenbak’ SmartBin
Introductie – Emballagefabrikant Tomra en Tikkie introduceren op de Horecava de SmartBin. Bij deze ‘slimme prullenbak’ kunnen gasten van horeca- en fastfoodketens zelf hun herbruikbare bekers inleveren en het betaalde statiegeld via een Tikkie QR-code direct op hun rekening laten storten.
Lees berichtDe Vegetarische Slager opent grootste plantaardige slagerij
Actie - De Vegetarische Slager heeft op Dierendag de grootste plantaardige slagerij geopend. Het is tevens de 13e verjaardag van het merk. De slagerij, die vijf dagen per week open is, is gevestigd aan de Pannekoekstraat 18A in Rotterdam.
Lees berichtSubway meeste vegan opties van grote fastfood ketens
Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.
Lees bericht