‘Comeback’ INTERNORGA 2021 in nieuwe opzet
Beurzen – Na de Keulse zoetwarenbeurs ISM laat ook de INTERNORGA weten volgend voorjaar terug te keren. De internationale vakbeurs voor de foodservice- en horecamarkt heeft als thema ‘Laten we doorgaan’ gekozen voor haar comeback in een volledig nieuwe opzet. Dit jaar kon de vakbeurs niet doorgaan als gevolg van de coronamaatregelen.
De beurs wordt al 100 jaar in Hamburg gehouden en is het internationale platform voor de horeca, en cateringsector. Claudia Johannsen, Division Manager bij Hamburg Messe und Congress GmbH, maakt zich sterk voor de aankomende editie: “ Na een turbulent en uitdagend jaar vol veranderingen hebben we ingezien dat het houden van de beurs een echte noodzaak is. Uit vele gesprekken met exposanten, branchedeskundigen, restaurateurs, hoteliers, bakkers en banketbakkers, zijn we ons ervan bewust dat het eindelijk tijd is om elkaar weer persoonlijk te ontmoeten, ideeën uit te wisselen en elkaar tegelijkertijd te stimuleren voor de toekomst.”
Nieuw beursconcept
Als gevolg van de veranderende omstandigheden waaronder de beurs moet worden georganiseerd is ook het beursconcept als zodanig drastisch gewijzigd. In de nieuwe opzet wordt meer rekening gehouden met de binnenlandse en internationale ontwikkelingen, zowel binnen als buiten de branche en dat de ontwikkelingen worden ondersteund met overzichtelijke exposities. Bedoeling van de nieuwe opzet is ook dat er synergieën ontstaan tussen de exposanten, nieuwe presentatiemogelijkheden worden ingezet en er een duidelijkere begeleiding komt voor bezoekers. Inmiddels heeft 87 procent van de exposanten zich inmiddels aangemeld, aldus de beursorganisatie.
Veiligheid
Voor de beurs, die van 12 tot en met 16 maart 2021 in het beursgebouw van Hamburg wordt gehouden, is een speciaal hygiëne- en beschermingsconcept ontwikkeld, dat zal zorgen voor een veilige en succesvolle beurs voor alle bezoekers en exposanten, zo laat de organisatie weten.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtSodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart
Catering - Vanaf maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.
Lees bericht