Foodhall Scheveningen splitst binnenruimte voor meer bezoek
Foodhal – De foodhal op de vernieuwde Noordboulevard in Scheveningen heeft de binnenruimte gesplitst zodat er in totaal 100 gasten binnen kunnen worden ontvangen in plaats van 50. Doordat de 18 deelnemende foodbedrijven aan de zijwanden van de ruimte zijn gevestigd en de ruimte een gescheiden luchtverversingssysteem kent, was de splitsing betrekkelijk eenvoudig te realiseren.
Een plan voor de deling van de binnenruimte was al gemaakt, laat Jie Ling van de Scheveningse Foodhall weten. “Die splitsing was mogelijk omdat het gebouw twee gescheiden luchtverversingssystemen heeft, die voor voldoende buitenlucht zorgen en waarbij de verse lucht ook nog eens uv-gefilterd wordt. De scheiding van dat luchtverversingssysteem loopt precies door de lengte van de binnenruimte heen, zodat wij nu bij scheiding van die ruimte twee keer zoveel bezoek kunnen ontvangen.” Volgens Ling is een aantal van 100 gasten ook noodzakelijk voor de 18 deelnemende bedrijven in de foodhal. Met 50 gasten binnen is het voor veel van de foodbedrijven niet lonend om open te zijn.
Lokaal en landelijk
De Foodhall Scheveningen biedt onderdak aan bekende Haagse concepten als Pazze e Pizze, Diego’s Burgers, Amier, W.T.F. (World Tempting Flavors) en de Resident. Daarnaast haalde de Foodhall ook een aantal bedrijven binnen met ervaring in foodhallen elders, zoals De Ballenbar, Jabugo, The Sushibar, La Catrina en Churros & more, maar ook nieuwe concepten zoals De Scheveningse Oesterbar, Meat on a Stick, Saigon Streetfood, Frozen Sweets en Dim Sum bij Wan Tsam. Ook zijn er twee horecaconcepten gevestigd die al enige bekendheid hebben, te weten Pad Thai en Gyros Express.
Hotspot
De Scheveningse Foodhall moet een belangrijke publiekstrekker worden aan de vernieuwde Noordboulevard langs de kust. Deze heeft de afgelopen periode een metamorfose ondergaan en kan met de komst van de Foodhall Scheveningen met recht de nieuwe hotspot van Scheveningen worden genoemd. De hal is geïnspireerd op de sfeer van een levendige, wereldse markt vol lichtjes en geluiden.
Opstartproblemen
Door corona kende de Scheveningse Foodhall een moeizame aanloop. Eerder al tijdens de lockdown-periode werd de ruimte als doorgangslocatie ingezet zodat er mogelijkheden waren voor afhaal en bezorging. “En nu er weer meer mogelijk is hebben bedrijven te maken met opstartproblemen om voldoende mensen te vinden,” aldus Ling. Het probleem van het vinden van medewerkers is niet alleen bij de horecaondernemers in de Scheveningse Foodhall het geval, maar doet zich op tal van plaatsen in het land voor. Veel voormalige horecamedewerkers zijn als gevolg van de horecasluiting op zoek gegaan naar andere sectoren. Voor de foodhal betekent de situatie dat in de loop van de komende periode er langzaam opgeschaald gaat worden naar volledige opening. Het officiële openingsmoment van de Scheveningse Foodhall moet dus nog komen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees bericht