Fors meer bestellingen bij Thuisbezorgd na dipje in maart
Bezorgdienst – Na een dip in maart heeft bezorgdienst Thuisbezorgd.nl en moederbedrijf Takeaway.com de weg naar boven weer goed hervonden. In Nederland noteerde het bedrijf in het eerste kwartaal 50 procent meer bestellingen in de landen waar het bedrijf actief is en in Duitsland zelfs 126 procent.
De dip in maart was het gevolg van de horecasluitingen en de ddos-aanval, die het bedrijf trof. Inmiddels profiteert het bedrijf volop van de maatregelen tegen corona. Mede door de toestroom van nieuwe restaurants. Veel horecabedrijven in Nederland zijn als gevolg van de sluiting van de zitgedeelten in hun zaken gestart met afhalen en bezorgen. De wachtlijst om aan te sluiten bij Thuisbezorgd.nl is hierdoor fors toegenomen.
Zorg
Jitse Groen, CEO van Takeaway.com spreekt van onzekere tijden, hoewel hij zich realiseert dat hij als een van de weinige bedrijven profiteert van de coronacrisis. Desalniettemin heeft hij de zorg rondom zijn medewerkers en bezorgers: “Ik ben er trots op dat onze medewerkers zoveel mensen hebben kunnen bedienen, ondanks alle beperkende maatregelen.”
11% groei in Nederland
Als gevolg van het veranderende gedrag bij consumenten ziet hij verdere groeimogelijkheden voor zijn bedrijf. Over de eerste drie maanden wist het bedrijf in Nederland het aantal bestellingen met 11 procent te laten groeien tot een omzet van 10 miljoen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees bericht