FSIN: Fast Fine wordt nieuw ketenkindje

Ontwikkeling - Consumenten zitten in een spagaat: ze willen gezond, lekker en écht eten terwijl de praktijk flexibiliteit en compromissen vraagt. Daarom is, volgens het Food Instituut Nederland (FSIN) innovatie nodig. En wat blijkt? We staan aan de wieg van een pasgeboren en veelbelovend ketenkindje: Fast Fine.

In de Verenigde Staten is foodservice al een paar stappen verder als het gaat om het verenigen van gezond en gemak. De keten heeft al veel revoluties achter de rug waar we ook in Nederland ons voordeel mee hebben gedaan. Zo ontstond er aan het begin van deze eeuw een nieuw concept dat Fast Casual heet. Zowel Amerikaanse als Europese ketens gooien hogen ogen met dit segment dat excellent inspeelt op de hedendaagse consument.

Consumenten liepen weg met het idee achter Fast Casual en ketens wisten enorme groeicijfers neer te zetten. Vaak ten koste van de meer gesettelde spelers. Fast-casual blijft daarentegen bezig aan een opmars, zelfs dwars door de crisis heen. Met meer aandacht voor gezond en het behoud van gemak zorgt Fast Fine voor een nieuwe impuls in de ontwikkeling van Fast Casual.

Bron: FSIN/FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek