Good Catch introduceert visvervangers bij Hanos
Introductie – Na de introductie van het plantaardige tonijnassortiment afgelpen jaar, breidt het Amerikaanse merk Good Catch het aanbod in Nederland uit met twee producten, verkrijgbaar bij groothandel HANOS.
Het gaat om de visvervangende diepvriesproducten: plantaardige ‘Classic Style’ visburgers en plantaardige ‘New England Style’ crab cakes. Volgens Chad Sarno, medeoprichter en Chief Culinary Officer bij Gathered Foods, makers van Good Catch, past de uitbreiding in de groeiende vraag naar plantaardige producten. “Na het succes van onze plantaardige tonijnproducten bij de Nederlandse consument, zien we ook steeds meer mensen bewuster worden van zowel de gezondheids- als de milieueffecten van visconsumptie”.
De vraag van de Nederlandse consument naar alternatieven voor vlees, vis en zeevruchten neemt elk jaar toe. Nederland staat volgens Good Catch op het punt om wereldwijd leider te worden op het gebied van plantaardige producten, met overheidsinstanties die deze trend ondersteunen. Volgens sommige experts stijgt het marktvolume voor vis-en vleesvervangers wereldwijd van 34 miljard euro naar 248,3 miljard euro in 2035. De verwachting is dat tegen die tijd 11% tot 22% van het geconsumeerde vlees, vis, eieren en zuivelproducten een plantaardig product.
Bron: Good Catch/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtMaxxam in zee met PS in foodservice voor impactmeting
Samenwerking - Maxxam, de grootste inkoopvereniging in de Nederlandse food-/out-of-home markt, en PS in foodservice hebben een vergaande samenwerking aangekondigd. De samenwerking is gericht op het bevorderen van duurzaamheid binnen de branche door het implementeren van de PS Impact score, een initiatief dat leveranciers op efficiënte wijze helpt bij het delen van duurzaamsheidsdata.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees bericht