Good Catch introduceert visvervangers bij Hanos


Plantaardige 'New England Style' crab cakes

Introductie – Na de introductie van het plantaardige tonijnassortiment afgelpen jaar, breidt het Amerikaanse merk Good Catch het aanbod in Nederland uit met twee  producten, verkrijgbaar bij groothandel HANOS.

Het gaat om de visvervangende diepvriesproducten: plantaardige ‘Classic Style’ visburgers en plantaardige ‘New England Style’ crab cakes. Volgens Chad Sarno, medeoprichter en Chief Culinary Officer bij Gathered Foods, makers van Good Catch, past de uitbreiding in de groeiende vraag naar plantaardige producten. “Na het succes van onze plantaardige tonijnproducten bij de Nederlandse consument, zien we ook steeds meer mensen bewuster worden van zowel de gezondheids- als de milieueffecten van visconsumptie”.

De vraag van de Nederlandse consument naar alternatieven voor vlees, vis en zeevruchten neemt elk jaar toe. Nederland staat volgens Good Catch op het punt om wereldwijd leider te worden op het gebied van plantaardige producten, met overheidsinstanties die deze trend ondersteunen. Volgens sommige experts stijgt het marktvolume voor vis-en vleesvervangers wereldwijd van 34 miljard euro naar 248,3 miljard euro in 2035. De verwachting is dat tegen die tijd 11% tot 22% van het geconsumeerde vlees, vis, eieren en zuivelproducten een plantaardig product.

Bron: Good Catch/@FoodClicks

De Çlassic Style' visburger

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam

Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.

Lees bericht



Maxxam in zee met PS in foodservice voor impactmeting

Samenwerking - Maxxam, de grootste inkoopvereniging in de Nederlandse food-/out-of-home markt, en PS in foodservice hebben een vergaande samenwerking aangekondigd. De samenwerking is gericht op het bevorderen van duurzaamheid binnen de branche door het implementeren van de PS Impact score, een initiatief dat leveranciers op efficiënte wijze helpt bij het delen van duurzaamsheidsdata.

Lees bericht

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid