‘Nieuwe EMTÉ is supermarkt en maakt geen combinatie met horeca’
Supermarkt - Sligro opende woensdag de grootste EMTÉ supermarkt volgens het zogenaamde 3.0-concept in Veghel. In de nieuwe EMTÉ formule is gekozen voor een geheel eigen en onderscheidende koers. Het assortiment bestaat uit maar liefst 14.000 artikelen met een focus op verse producten als AGF, vlees, vis, vleeswaren-kaas en brood-gebak. De winkel aan de Stationstraat/Leo van der Weijdenstraat in het centrum van Veghel is volledig vernieuwd. Met een verkoopvloeroppervlak van 2.000 m2 is het de grootste EMTÉ-vestiging in Nederland, in het 3.0 format, de nieuwe winkelgeneratie van EMTÉ. EMTÉ kwam eind vorig jaar met deze volledig nieuwe generatie supermarkten. Een supermarkt waar beleving en inspiratie rondom goed en lekker eten voorop staat. Een supermarkt met de kwaliteit van de speciaalzaak en met de prijzen van een supermarkt. Centraal in de winkel is ruimte vrijgemaakt voor ‘de keuken van EMTÉ’. Op deze afdeling komt een aantal innovaties bijeen. Er worden verse maaltijd-, lunch-, rauwkost- en fruitsalades gemaakt. Er zijn diverse smaken ambachtelijke vruchtenyoghurts, vers gemaakte pizza’s en een uitgebreid assortiment tapas en droge worsten. In de winkel worden verse noten gebrand. Net als bij groothandelsvestiging in Veghel heeft moederbedrijf Sligro bij de supermarkt op de thuisbasis alles uit de kast getrokken om de bezoekers te inspireren en te verassen. EMTÉ is daarbij wel een supermarkt gebleven, laat het bedrijf weten: ‘EMTÉ is een echte supermarkt. De winkel heeft dus niet de functies van supermarkt en horeca gecombineerd; het is een supermarkt met de kwaliteit van de speciaalzaak en met de prijzen van een supermarkt’, aldus het persbericht. Bron: Sligro/@FoodClicks Supermarkt - Sligro opende woensdag de grootste EMTÉ supermarkt volgens het zogenaamde 3.0-concept in Veghel. In de nieuwe EMTÉ formule is gekozen voor een geheel eigen en onderscheidende koers. Het assortiment bestaat uit maar liefst 14.000 artikelen met een focus op verse producten als AGF, vlees, vis, vleeswaren-kaas en brood-gebak. De winkel aan de Stationstraat/Leo van der Weijdenstraat in het centrum van Veghel is volledig vernieuwd. Met een verkoopvloeroppervlak van 2.000 m2 is het de grootste EMTÉ-vestiging in Nederland, in het 3.0 format, de nieuwe winkelgeneratie van EMTÉ. EMTÉ kwam eind vorig jaar met deze volledig nieuwe generatie supermarkten. Een supermarkt waar beleving en inspiratie rondom goed en lekker eten voorop staat. Een supermarkt met de kwaliteit van de speciaalzaak en met de prijzen van een supermarkt. Centraal in de winkel is ruimte vrijgemaakt voor ‘de keuken van EMTÉ’. Op deze afdeling komt een aantal innovaties bijeen. Er worden verse maaltijd-, lunch-, rauwkost- en fruitsalades gemaakt. Er zijn diverse smaken ambachtelijke vruchtenyoghurts, vers gemaakte pizza’s en een uitgebreid assortiment tapas en droge worsten. In de winkel worden verse noten gebrand. Net als bij groothandelsvestiging in Veghel heeft moederbedrijf Sligro bij de supermarkt op de thuisbasis alles uit de kast getrokken om de bezoekers te inspireren en te verassen. EMTÉ is daarbij wel een supermarkt gebleven, laat het bedrijf weten: ‘EMTÉ is een echte supermarkt. De winkel heeft dus niet de functies van supermarkt en horeca gecombineerd; het is een supermarkt met de kwaliteit van de speciaalzaak en met de prijzen van een supermarkt’, aldus het persbericht. Bron: Sligro/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Sligro behaalt certificering voor duurzame bedrijfsvoering
Groothandel - Sligro Food Group Nederland heeft het ISO 14001:2015 certificaat verkregen voor ontvangst, opslag en transport van food en non-food producten. Op het gebied van milieumanagementsystemen is ISO 14001:2015 de internationale norm.
Lees berichtSligro ziet omzet eerste kwartaal met €18 miljoen toenemen
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €652 miljoen, een toename van € 18 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,7% ten opzichte van de omzet van €634 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.
Lees berichtHalf-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtREWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt
Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.
Lees berichtConsumentenbestedingen stegen in 2023 met 6%
Analyse - De consumentenbestedingen in fast moving consumer goods (FMCG) en Tech & Durables (T&D) stegen in 2023 met 6 procent ten opzichte van 2022. Het markttotaal komt daarmee uit op 78,6 miljard euro in 2023. Dat blijkt uit de nieuwe NIQ Retail Spend Barometer, die de verkoopgegevens verzamelt van zowel NIQ als GfK.
Lees berichtGroothandel Sligro ontvangt keurmerk PSO ‘Trede 2’
Groothandel – Groothandel Sligro in Veghel heeft Trede 2 verdiend van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). PSO is een wetenschappelijk onderbouwd kwaliteitskeurmerk van TNO en een instrument dat inzicht geeft in de mate waarin organisaties is ingericht op sociaal ondernemen. Uit de erkenning blijkt dat Sligro meer dan gemiddeld gericht is op sociaal ondernemen en op de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op...
Lees bericht