Online supermarkt Picnic bezorgt nu zes dagen per week
Bezorgdienst – Online supermarkt Picnic verdubbelt de capaciteit en zal vanaf maandag elke dag aan de deur komen in Amersfoort, Leusden, en Soest en Almere. Sinds de start werden drie keer per week de boodschappen gratis thuisbezorgd. Picnic verdubbelt dit nu naar zes keer per week en verwacht hiermee nog meer klanten aan zich te kunnen binden. Picnic is sinds september vorig jaar actief in Amersfoort, Leusden en Soest en heeft in alle wijken klanten die van de gratis thuisbezorging gebruik maken. Recent startte Picnic ook in Utrecht en Almere. Ruim 15.000 huishoudens hebben inmiddels boodschappen gedaan bij de online supermarkt. Klanten van Picnic hebben vanaf het begin meegedacht met het concept. Het is een wens van veel klanten dat Picnic iedere dag levert. Een deel van de klanten bestelt al twee keer per week en deze groep zal met de nieuwe opzet van dagelijkse bezorging gaan groeien. In stilte heeft Picnic drie jaar lang met een team van 30 specialisten gewerkt aan een nieuwe distributiemethode, waarmee ze in staat is de boodschappen zonder onnodige tussenschakels in de wijk rond te brengen. De klant kiest zelf welke rit het beste uitkomt en weet tot op een half uur precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. Picnic is een initiatief van vier ondernemers. Internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Bas Verheijen is voormalig marketing-directeur van Albert Heijn en C1000. Serieondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel. Bron: Picnic
Bezorgdienst – Online supermarkt Picnic verdubbelt de capaciteit en zal vanaf maandag elke dag aan de deur komen in Amersfoort, Leusden, en Soest en Almere. Sinds de start werden drie keer per week de boodschappen gratis thuisbezorgd. Picnic verdubbelt dit nu naar zes keer per week en verwacht hiermee nog meer klanten aan zich te kunnen binden. Picnic is sinds september vorig jaar actief in Amersfoort, Leusden en Soest en heeft in alle wijken klanten die van de gratis thuisbezorging gebruik maken. Recent startte Picnic ook in Utrecht en Almere. Ruim 15.000 huishoudens hebben inmiddels boodschappen gedaan bij de online supermarkt. Klanten van Picnic hebben vanaf het begin meegedacht met het concept. Het is een wens van veel klanten dat Picnic iedere dag levert. Een deel van de klanten bestelt al twee keer per week en deze groep zal met de nieuwe opzet van dagelijkse bezorging gaan groeien. In stilte heeft Picnic drie jaar lang met een team van 30 specialisten gewerkt aan een nieuwe distributiemethode, waarmee ze in staat is de boodschappen zonder onnodige tussenschakels in de wijk rond te brengen. De klant kiest zelf welke rit het beste uitkomt en weet tot op een half uur precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. Picnic is een initiatief van vier ondernemers. Internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Bas Verheijen is voormalig marketing-directeur van Albert Heijn en C1000. Serieondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel. Bron: Picnic
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over
Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.
Lees berichtOntbijtmerk Yespers introduceert nieuwe granola’s
Introductie – Het duurzame ontbijtmerk Yespers heeft vier nieuwe granola’s geïntroduceerd. Het gaat om een viertal ontbijtproducten gemaakt van Nederlandse haver met gered fruit.
Lees bericht‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’
Analyse – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.
Lees berichtGetir app krijgt donatieknop Jeugdeducatiefonds
Bezorgactie - De Getir en Gorillas app krijgen een donatieknop voor het Jeugdeducatiefonds (JEF). De bezorgdiensten willen op die manier een bijdrage leveren aan de armoedebestrijding op scholen.
Lees berichtVerlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen
Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.
Lees berichtGetir stopt in aantal landen, maar blijft actief in Nederland
Bezorgdienst – Boodschappenbezorgdienst Getir laat weten dat het bedrijf zich terugtrekt uit Spanje, Italië en Portugal. Tegelijkertijd is Getir een financieringsronde aan het afronden en blijft het bedrijf actief in het Verenigd Koninkrijk, de VS, Duitsland, Nederland en Turkije.
Lees bericht