Sodexo zet koffiekopjes in gemaakt van koffieafval
Catering – Coffee Based en Sodexo introduceren een innovatieve herbruikbare koffiebeker gemaakt uit koffieafval. De circulaire koffiebeker is gemaakt met Nederlandse koffievliesjes, die vrijkomen bij het branden van koffiebonen én volledig gemaakt van plantaardige materialen.
De Cafea Cup is het nieuwste product van Coffee Based, een bdrijf in de circulaire economie die koffieafval inzet als grondstof. Lisanne Addink, CEO van Coffee Based: “We hebben al een aantal innovatieprijzen gewonnen omdat het ons is gelukt om een koffiekopje te maken met koffiedik dat aan de Europese voedselveiligheidseisen voldoet. Vanaf nu kunnen we nog meer restmaterialen uit de koffieketen nuttig inzetten, doordat we nu ook kopjes kunnen maken met de vliesjes van de koffieboon”.
Addink is trots dat Coffee Based als klein, Nederlands bedrijf, met deze innovatie komen. Zij laat weten dat Sodexo direct geïnteresseerd was om de bekers in te zetten bij hun klanten. De cateraar ziet de herbruikbaren bekers ook als antwoord op de SUP wetgeving. Het is een alternatief voor wegwerpbekers, die vanaf 1 januari niet meer zijn toegestaan op kantoor als gevolg van de SUP-wetgeving. Marloes van der Have, CSR-manager van Sodexo: “Met de Cafea Cup bieden we niet alleen een herbruikbaar product aan dat de wegwerpbekers vervangt, het kopje is ook nog eens gemaakt van materiaal dat anders afval was geworden. Onze klanten vragen steeds meer om producten die positieve verandering bewerkstelligen en die bieden wij ze graag aan.”
Bron: Sodexo/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nespresso introduceert feloranje Travel Mug
Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.
Lees berichtSodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart
Catering - Vanaf maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.
Lees berichtDunkin’ introduceert abonnement met koffie voor €1
Formulenieuws – Koffie- en bakkerijketen Dunkin' introduceert het Dunkin' Koffie Abonnement in Nederland en België. Vanaf donderdag 11 april kunnen koffieliefhebbers elke dag genieten van maximaal drie warme dranken voor slechts €1 per dag.
Lees berichtInspirerend Amsterdam Coffee Festival 2024
Vakbeurzen - Klein, overzichtelijk, maar vooral inspirerend. Zo kunnen we het Amsterdam Coffee Festival in de Amsterdamse Gasfabriek wel samenvatten, die van 4 tot en met 6 april werd gehouden. Op dit driedaagse vakevent staan koffie en thee centraal en alles wat daarbij komt kijken op het gebied van techniek, verpakking en hulpmiddelen om de smaak en de beleving verder te vergroten.
Lees berichtPlantaardige koffiemelk groeit, maar koemelk op het werk blijft favoriet
Onderzoek – Hoewel plantaardige melk in de koffie terrein wint onder de jongere generatie, is het gebruik van koemelk toch veruit favoriet onder werknemers. Dat blijkt uit een analyse, die koffie- en theefabrikant Jacobs Douwe Egberts, het afgelopen jaar heeft gemaakt naar de voorkeuren voor koemelk of plantaardig in de koffie.
Lees berichtPelican Rouge Coffee Roasters behaalt Ecovadis Gold Medal
Koffie - Pelican Rouge Coffee Roasters heeft de Ecovadis Gold Medal ontvangen. Deze onderscheiding benadrukt de inzet van het merk voor duurzaamheid in de koffie-industrie als het gaat om duurzame werkmethoden en verantwoordelijke sourcing van de koffiebonen.
Lees bericht