Strategische vernieuwingen Makro Nederland

GROOTHANDEL - Makro Nederland vernieuwt. Inspirerend leiderschap en lokaal ondernemerschap staan hierin centraal. Zo biedt Makro in samenwerking met Qcredits binnenkort kleine ondernemers een microfinanciering aan voor de (door)start van een bedrijf.

De strategische vernieuwingen worden officieel bekend gemaakt op 14 november tijdens een persbijeenkomst in het nieuwe hoofdkantoor van Makro Nederland aandeSpaklerwegin Amsterdam. Het gehele management van Makro Nederland heeft het afgelopen jaar een traject doorlopen om te komen tot het zogenoemde ‘nieuwe’ leiderschap. Ook legt men de komende periode nog meer nadruk op de multichannel strategie en lokaal ondernemerschap. Zo evolueert Makro Nederland dit jaar naar een groothandel die online bestellingen gaat aannemen en ook het bezorgen van producten aan ondernemers verder ontwikkelt. Daarnaast wordt samenwerking met Qcredits binnenkort microfinanciering aangeboden. Qredits helpt startende én bestaande ondernemers met minder dan 5 werknemers of zelfstandigen (zzp'ers) bij het succesvol (door)starten van hun bedrijf. “We stimuleren het ondernemerschap in het midden- en kleinbedrijf met ondernemerstools, persoonlijk coaching en microkredieten tot 50.000 euro”, aldus de site van de onderneming.

Partner

Partner voor ondernemend Nederland zijn, betekent in de huidige economische situatie eigenlijk maar 1 ding: ondernemers iedere dag weer helpen met hun onderneming zodat ze een maximaal rendement kunnen realiseren. Juist nu willen ondernemers zich volledig kunnen richten op hun eigen onderneming. Dit betekent dat het doen van inkopen snel en efficiënt moet gebeuren”, aldus Jean-Pierre Bienfait, algemeen directeur Makro Nederland tijdens een eerdere bijeenkomst. Met de aangekondigde strategische vernieuwingen wil Makro Nederland deze strategie verder versterken. Al eerder deed men dit met de lancering van verschillende nieuwe prijsstrategieën en concepten, zoals Proef & Probeer. Dankzij dit nieuwe concept kunnen ondernemers via professionele verkoopdemonstraties kennismaken met producten die hen helpen om succesvoller te zijn.

Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek