Takeaway verwerkte 159 miljoen bestellingen in 2019
Bezorgdienst – Takeaway, het moederbedrijf van het Nederlandse Thuisbezorgd.nl, verwerkte in 2019 niet minder dan 159,2 miljoen bestellingen. Dat betekende een stijging van 70 procent ten opzichte van 2018.
De forse stijging in het aantal bestellingen, mede door de overname van de Duitse activiteiten van Delivery Hero en Foodora betekende een stijging in de handelsomzet van 426 miljoen euro. Vorig jaar bedroeg die nog 416 miljoen. Vooral Duitsland zorgde met 210 miljoen euro voor die forse groei in de handelsomzet. In Nederland kwam die uit op 120 miljoen euro. In Duitsland worden inmiddels ook veel meer orders geplaatst dan in Nederland.
Nettoverlies
Het nettoverlies van Takeaway liep wel op tot ruim 115 miljoen euro. Vorig jaar kwam dat nog uit op 14 miljoen euro. Belangrijke reden voor het oplopen van het verlies zijn de oplopende kosten en investeringen die zijn gedaan in verdere groei. Vooral de advieskosten in de overname van het Britse Just Eat hebben de kosten flink opgejaagd. Die fusie wordt momenteel nog bekeken door de Britse marktautoriteit CMA. In afwachting van dat onderzoek werden ook geen voorspellingen gedaan voor het lopende jaar.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Thuisbezorgd reikt awards uit aan beste bezorgrestaurants
Verkiezing - Thuisbezorgd.nl reikt jaarlijks de awards uit voor de beste bezorgrestaurants van Nederland. Burgers & Frites uit Rotterdam kwam net als vorig jaar als winnaar uit de bus en ontving de titel: Beste bezorgrestaurant van Nederland. Het was de tiende keer dat de awards werden uitgereikt.
Lees berichtThuisbezorgd.nl verlengt sponsorship met UEFA
Sponsoring - Het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, Just Eat Takeaway.com, verlengt haar partnership met de UEFA Champions League, UEFA Europa League en UEFA Europa Conference League tot 2027, waarmee het totale aantal UEFA-competities dat het bedrijf ondersteunt op 11 komt.
Lees bericht‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’
Analyse – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.
Lees berichtChristina Aguilera en rapper Latto in ‘Thuisbezorgd-campagne’
Campagne - Christina Aguilera en rapper Latto brengen hiphop en opera samen in nieuwe campagne voor Thuisbezorgd.nl. Beide artiesten slaan in de ‘Zei d’r iemand’-Thuisbezorgdcampagne voor de eerste keer de handen ineen.
Lees berichtGetir app krijgt donatieknop Jeugdeducatiefonds
Bezorgactie - De Getir en Gorillas app krijgen een donatieknop voor het Jeugdeducatiefonds (JEF). De bezorgdiensten willen op die manier een bijdrage leveren aan de armoedebestrijding op scholen.
Lees berichtGetir stopt in aantal landen, maar blijft actief in Nederland
Bezorgdienst – Boodschappenbezorgdienst Getir laat weten dat het bedrijf zich terugtrekt uit Spanje, Italië en Portugal. Tegelijkertijd is Getir een financieringsronde aan het afronden en blijft het bedrijf actief in het Verenigd Koninkrijk, de VS, Duitsland, Nederland en Turkije.
Lees bericht