Thuisbezorgd komt met eigen trendrapport


Kipgerechten winnen aan populariteit blijkt uit het trendrapport / Foto bij: Thuisbezorgd

Analyse – Bezorgdienst Thuisbezorgd.nl komt met een eigen Food Trend Rapport 2021. In deze eerste editie presenteert de bestelsite de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van smaak, eten en bestelgedrag. Het rapport is tot stand gekomen aan de hand van geanonimiseerde data van alle bestellingen van het afgelopen jaar bij 12.000 aangesloten restaurants.

Uit de analyse van de bestellingen blijkt volgens Thuisbezorgd.nl dat zowel in het aanbod van de verschillende keukens, maar ook de smaak van Nederlanders in een stroomversnelling is gekomen. Zo ziet de bestelsite steeds vaker vegetarische en veganistische alternatieven op de bestellijstje komen naast klassiekers.

Pizza favoriet

De Italiaanse keuken met pizza is veruit favoriet bij de Nederlander, maar de Midden-Oosterse keuken wint snel aan populariteit, zo wordt gesignaleerd in Food Trend Rapport 2021. Het gerecht dat het hardste steeg in populariteit is dan ook: de pita falafel. Een gerecht dat ook als lekker vegetarisch alternatief gezien wordt. Maar ook kipproducten in allerlei variaties worden steeds vaker besteld.

Vegetarisch

De vraag naar vegetarische en veganistische gerechten groeit enorm bij de Thuisbezorgd-bestellers. Niet alleen in de Randstad, maar ook daarbuiten steeg het aantal bestellingen van deze gerechten dit jaar hard. De grootste groei werd daarbij in Limburgse steden gezien met ruim 55% meer vegetarische en veganistische bestellingen in 2021.

Bestelmoment

Niet alleen de gerechten veranderen, ook de momenten waarop het eten wordt besteld. De vroege avond is weliswaar nog steeds het meest populaire tijdstip om eten te bestellen, maar de lunch en snackbestellingen rukken op. Ruim 22% van alle bestellingen vindt inmiddels plaats tussen 12.00 en 16.00 uur ‘s middags. Gijs Weterings, Country Director Thuisbezorgd.nl: “Vorig jaar zagen we enorme pandemie-gerelateerde verschuivingen in het eten en bestelgedrag van Nederlanders. Dit heeft haar sporen nagelaten in 2021 waardoor ontwikkelingen in een stroomversnelling zijn geraakt. Zo zijn we getuige van een opmars van nieuwe wereldkeukens en gerechten op ons platform. Daarnaast is er een enorme diversiteit aan bestellingen en bestelmomenten bij Nederlanders”.

Bron: Thuisbezorgd/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Online bestelde vega-snacks groeien met 24% bij Kwalitaria

Formulenieuws – Steeds vaker zijn er vegetarische snacks en gerechten te vinden o de menukaart van Kwalitaria. De cafetariaformule merkt dan ook de vraag naar alternatieven zonder vlees stijgen. In het eerste kwartaal van dit jaar, werden online 24% meer vegetarische gerechten besteld.

Lees bericht


Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food

Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.

Lees bericht

Eerste gezamenlijke meting eiwittransitie supermarkten

Supermarkten - In Nederland is 39,7% van de eiwitten die we kopen in de supermarkt plantaardig en 60,3% dierlijk. Dit blijkt uit de eerste gezamenlijke Eiweet-meting van de supermarkten Aldi, Dirk, Ekoplaza, Jumbo, Lidl en Plus, in samenwerking met de Green Protein Alliance en ProVeg Nederland.

Lees bericht

La Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas

Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.

Lees bericht


Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Lees bericht

Cafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien

Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid