Verbeterde Lightspeed-versie voor restaurants
Introductie - Lightspeed lanceert de nieuwste versie van Lightspeed Restaurant voor de horecasector. Lightspeed is het geïntegreerde kassa- en betaalplatform voor horecaondernemers die willen groeien voorop willen blijven lopen.
“Lightspeed heeft als missie om horecaondernemers te voorzien van tools die hen realtime inzicht geven in hun prestaties”, zegt Liam Crooks, Lightspeed’s Managing Director in Europa. "Met de lancering van de nieuwste versie van Lightspeed Restaurant, helpen we Nederlandse horecazaken hun workflow in de keuken, op de werkvloer en achter de schermen opnieuw uit te vinden. Niet alleen door efficiënter te werk te gaan, maar ook door extra inkomsten te genereren en de ervaring van gasten te verbeteren.”
Digitale tools
Uit een recent onderzoek dat Lightspeed heeft uitgevoerd onder Nederlandse consumenten blijkt dat horecazaken beter zijn gaan letten op portiegroottes in tijden van inflatie en prijsstijgingen. 44 procent geeft aan dat ze geen problemen hebben met restaurants die hun portiegroottes verkleinen of hun menuprijzen verhogen als dat hen financieel veilig stelt. Daarnaast is 61 procent van mening dat QR-codes een oplossing zijn voor horecaondernemers om zich te beschermen tegen stijgende prijzen. Digitale tools zoals QR-codes en menu-engineering bieden een oplossing voor horecazaken die kampen met personeelstekort of lijden onder stijgende grondstofprijzen. De vernieuwde versie van Lightspeed Restaurant biedt horecaondernemers dergelijke tools om zich beter te wapenen tegen huidige en toekomstige uitdagingen in de horecasector.
Bron: Lightspeed/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Voorschot bij reservering zorgt voor onbegrip bij horecagast
Onderzoek – Ruim twee op vijf (44%) Nederlanders begrijpt niet waarom ze een aanbetaling moeten doen bij het plaatsen van een online reservering voor een restaurant. Dit blijkt uit onderzoek van kassa- en betaalplatform Lightspeed. Steeds meer horecazaken vragen gasten een voorschot te betalen als maatregel tegen het stijgende aantal no-shows.
Lees berichtThe Sunny Burger Co. wint Lightspeed Award
Verkiezing – Vegan burger bar The Sunny Burger Co., gevestigd in Amsterdam en voorheen bekend als Miami Burger, heeft recent de Lightspeed Hospitality Award 2023 gewonnen. De prijs vormde een bekroning op de metamorfose die de vegan burger bar heeft ondergaan.
Lees berichtTwee nieuwe horecaoplossingen bij Sligro: QR-bestellen en Tafel reserveren
Groothandel – Met oplossingen als QR-bestellen en Tafel reserveren wil Sligro een bijdrage leveren aan de problemen in de horeca. Stijgende kosten en het gebrek aan personeel, in combinatie met marges die onder druk staan, zorgen er voor dat het runnen van een rendabele horecazaak niet eenvoudig is.
Lees berichtLightspeed brengt uitbreidingsmodule Order Anywhere
Introductie - Om de toenemende digitalisering van de Nederlandse horecasector verder te ondersteunen, heeft Lightspeed, het ondernemingsplatform, een nieuwe uitbreidingsmodule voor Lightspeed Restaurant gelanceerd: Order Anywhere. Bestellingen en betalingen in restaurants en voor afhaal zitten nu in één systeem
Lees berichtKHN: ‘Compenseer energielasten en verlaag werkgeverslasten’
Horeca – KHN roept het kabinet op om de stijgende energielasten te compenseren en de werkgeverslasten te verlagen. Volgens de koepelorganisatie staat de horeca nog steeds onder zware druk.
Lees bericht‘Helft minder gasten bij geen pin-mogelijkheid’
Horeca – Horecazaken die geen mogelijkheid hebben om te betalen met de pinpas kunnen tot de helft van hun klandizie mislopen. Dat blijkt uit onderzoek gedaan in opdracht van Lightspeed. De pinas is verreweg het meest favoriete betaalmiddel; 85 procent van de Nederlanders betaalt in een horecazaak het liefst met pin.
Lees bericht