Vrumona neemt ‘Butcha Kombucha’ over


Overname - Vrumona is eigenaar geworden van het Kombucha-merk Butcha, nadat het al jaren exclusief distributeur was onder haar innovatie-label ‘Sir Joe’. Het frisdrankenbedrijf neemt het merk over van de grondleggers Siewerd Nicolai, Jiri Brandt & Samuel Levie. Vrumona wil met het merk groeien en introduceert het op korte termijn ook bij supermarkten.

De grondleggers zagen in 2020 de groei van de Kombucha-categorie en een kans om met verfijndere, complexere smaken het aanbod in frisdranken verder te verrijken. Nadat de dranken jarenlang door Sir Joe werden gedistribueerd en vermarkt liggen er nu nog meer mogelijkheden binnen Vrumona. De overname is logische stap. Vrumona heeft een sterk portfolio merken waarmee het in bijna alle grote categorieën in frisdrank vertegenwoordigd is en ziet Kombucha dan ook als een belangrijke categorie voor de toekomst. Kombucha past ook in de missie van Vrumona ‘Goed en Gezond Drinken voor Iedereen’.

Retail

Naast de verdere groei binnen Out-of-Home verwacht Vrumona ook op korte termijn Butcha te kunnen introduceren in de retail. Daar is volgens het frisdrankenbedrijf behoefte aan een propositie die zich onderscheidt op basis van smaak en beleving. Butcha voldoet daar aan. De grondleggers Jiri Brandt & Samuel Levie en Siewerd Nicolai zagen in 2021 dat de meeste kombucha’s vooral inzetten op de gezondheids-voordelen, maar niet op smaak. Met hun brede ervaring in de culinaire wereld creëerden zij unieke recepturen.

Bron: Vrumona/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Wakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten

Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...

Lees bericht


‘Meer dan een kwart consumenten steelt per ongeluk’

Onderzoek – 9% heeft wel eens bewust gestolen uit de supermarkt, bij 27% gebeurt het per ongeluk. Dat is een van de uitkomsten van een onderzoek dat Q&A Retail heeft gehouden. Dat niet betalen gebeurt vooral bij de zelfscankassa. Reden voor sommige retailers het aantal zelfscankassa’s terug te brengen of de beveiliging op te voeren, maar deze manier van afrekenen heeft...

Lees bericht

fritz-kola komt met nieuw design fles

Frisdranken - Het Duitse indie-kola merk fritz-kola introduceert een gemoderniseerd ontwerp voor de glazen flessen. Als onderdeel van het nieuwe ontwerp hebben merk illustrator Chris Mitchell en het Engelse ontwerpbureau Robot Food een vernieuwd fritz-kola merk logo ontworpen en een nieuw etiket met informatie over het bedrijf en de ingrediënten.

Lees bericht




Al 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop

Supermarkt -  Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid