3600 horecazaken nemen deel aan ‘Help de Horeca’
Initiatief - Meer dan 3600 ondernemers hebben zich de afgelopen dagen aangemeld bij het initiatief ‘Help de Horeca’. Koninklijke Horeca Nederland startte het platform samen met een aantal (horeca)partners om horecaondernemers te ondersteunen tijdens de coronacrisis.
Met Help de Horeca kunnen gasten een waardebon aanschaffen voor hun favoriete café of restaurant. De ondernemers krijgen op die manier de broodnodige inkomsten binnen, zodat zij kunnen starten als de horecagelegenheden weer open mogen. Dirk Beljaarts, algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland: “Het is geweldig om te zien hoeveel horecaondernemers zich bij het initiatief hebben aangesloten. Tegelijkertijd geeft het pijnlijk weer hoe nodig dit soort initiatieven zijn.” Het is nu alle hens aan dek bij veel horecazaken, volgens de KHN-directeur en van het grootste belang dat alle partijen de handen ineen slaan.
Platform
Vanaf afgelopen zaterdag kunnen gasten die de horeca een warm hart toedragen de waardebonnen aanschaffen. Zij kunnen de bonnen verzilveren zodra de cafés en restaurants hun deuren weer openen. De bonnen zijn in feite een vooruitbetaalde reservering. Zo kan iedereen het eigen favoriete café of restaurant door deze lastige tijd heen helpen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees bericht