69 partners steunen Nationale Week Zonder Vlees

Sticker van de Nationale Week Zonder Vlees

Actieweek – De Nationale Week zonder Vlees, die van 11 tot en met 17 maart wordt gehouden, telt 69 partners. Onder de partners zijn alle grote foodretailers en partijen als Bijenkorf en Subway en groothandels als Bidfood en Sligro.

De partners van de Nationale Week Zonder Vlees zijn veelal foodproducenten met vegetarische productinnovaties en groentehandelaren zoals Eosta, Greenery, Looye, Royal ZON, Smeding en Vezet. Daarnaast doen er ook dit jaar maar liefst 12 grote retailers mee die de Nationale Week Zonder Vlees in hun winkels en met acties zichtbaar maken, waar onder Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Marqt, Natuurwinkel, Odin, PLUS en SPAR.

16 partijen meer

In totaal zijn het 16 partijen meer dan vorig jaar die de campagne ondersteunen. Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de campagne en voorzitter van de stichting, is zeer tevreden met dit resultaat: “Vorig jaar tijdens de eerste editie sloten 53 partners zich aan, 85% van hen doet dit jaar weer mee, dat laat zien dat de campagne echt impact heeft gehad. Daarnaast hebben 16 nieuwe partners zich bij de campagne aangesloten, dus de maatschappelijke betrokkenheid is groot.”

Naast de vele foodbedrijven en retailers sloten dit jaar ook partijen aan als de Green Protein Alliance als founding partner en de Triodos Bank vanuit hun campagne ‘Tijd voor echte keuzes’. Daarnaast cateraar Sodexo die met de meeste locaties deelneemt, Deli by Shell & Deli to Go die de week een plek geven langs de snelweg, Subway en De Bijenkorf die vanuit De Vegetarische Restaurantweek deelnemers inspireren met vegetarische opties buitenshuis. Als bezorgservice doet ook HelloFresh mee met hun Veggie Box.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek