‘80% van beursvloer SIAL Paris 2022 volgeboekt’
Beurzen – De vooruitzichten voor de Sial Parijs, die van 15 tot en met 19 oktober volgend jaar plaatsvindt, zijn veelbelovend. Ruim 80% van de beschikbare vloeroppervlakte is inmiddels gereserveerd, laat de organisatie weten.
De Sial Paris presenteert zich als de ontmoetingsplaats voor de hele internationale agrovoedingsketen, zowel als een weerspiegeling van de markt als van de transformatie ervan, welke door de coronapandemie verder versneld is, aldus de Sial Parijs. Met het in 2020 geïntroduceerde thema ‘Own the change’ blijft de beurs zich richten op de noodzaak om tot een wereldwijde voedseltransitie te komen met veranderende consumptiegewoonten en een andere kijk op landbouw en voedselverwerking.
In 2022 komt de Sial daarom ook met de ‘Sial Insights’, de Sial Paris Think Tank, exclusieve studies op het gebied van consumentenverwachtingen, productinnovaties, markttrends en out-of-home catering verzamelen. Tenslotte, zullen ook de SIAL Innovation awards weer de belangrijkste innovaties belonen die in het jaar voorafgaand aan de beurs op de markt gebracht zijn.
Sial 2022
De vooruitzichten voor de komende editie zijn veelbelovend. Nu al, bijna een jaar voor de beurs, is 80% van de beursoppervlakte gereserveerd, waarbij aangetekend dat er tevens een extra hal geopend zal worden in vergelijking met de vorige editie (in 2018). Ook vanuit Nederland is de belangstelling weer bijzonder groot: Nederland behoort traditioneel tot de best vertegenwoordigde landen op de Sial, met bijna 200 deelnemers.
Bron: Sial/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Jubileumeditie Sial Paris volledig uitverkocht
Vakbeurzen - De internationale voedingsmiddelenvakbeurs SIAL Paris beleeft van 19 t/m 23 oktober niet alleen haar 60e verjaardag, maar wordt mogelijk ook de grootste Sial ooit. Ruim vijf maanden voor het begin van dit topevenement is de beursvloer volledig uitverkocht.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtSodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart
Catering - Vanaf maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees bericht