AB InBev zoekt startups om duurzaamheidsuitdagingen op te lossen


Actieprogramma - Bierbrouwer AB InBev zoekt ambitieuze startups zich aan te melden voor het ‘100+ accelerator’ programma om de grote uitdagingen op het gebied van duurzaamheid en verantwoord drinken op te lossen. Starten de bedrijven kunnen zich tot 30 oktober aanmelden. In het programma kunnen starts-up hun oplossingen implementeren in het wereldwijde AB InBev netwerk, onder meer op de thema’s recycling, CO2 reductie, hernieuwbare energie en terugdringen van onverantwoorde bierconsumptie. De bierbrouwer wil met het programma een volgende stap zetten in het realiseren van de doelstellingen naar 2025 om duurzaam en verantwoord drinken te realiseren en ook 100% circulaire verpakkingen. Wilco Heiwegen, woordvoerder van Bierbrouwerij AB InBev: “Wereldwijde vraagstukken rond duurzaamheid en verantwoord drinken kunnen we alleen samen oplossen. Daarom zoeken we startups die werken aan maatschappelijk relevante en schaalbare oplossingen op deze thema’s. Ambitieuze startups die hun maatschappelijke impact willen vergroten krijgen de kans hun oplossingen uit te rollen binnen ons netwerk. We financieren de startups met bijna 100.000 euro en begeleiden ze intensief gedurende het programma.” Doelstellingen 2025 Bierbrouwerij AB InBev wil dat in 2025 wereldwijd alle verpakkingen 100% circulair zijn en dat alle aangekochte elektriciteit afkomstig is uit 100% hernieuwbare bronnen. Daarnaast investeert de brouwer in elektrificatie van transport. Op het gebied van verantwoord drinken is een van de doelstellingen dat in 2025 wereldwijd 20% van al het verkochte bier alcoholvrij of laag-alcoholhoudend is. Eerder dit jaar introduceerde de brouwer Leffe Blond 0.0% in Nederland. Bron: AB InBev/@FoodClicks Actieprogramma - Bierbrouwer AB InBev zoekt ambitieuze startups zich aan te melden voor het ‘100+ accelerator’ programma om de grote uitdagingen op het gebied van duurzaamheid en verantwoord drinken op te lossen. Starten de bedrijven kunnen zich tot 30 oktober aanmelden. In het programma kunnen starts-up hun oplossingen implementeren in het wereldwijde AB InBev netwerk, onder meer op de thema’s recycling, CO2 reductie, hernieuwbare energie en terugdringen van onverantwoorde bierconsumptie. De bierbrouwer wil met het programma een volgende stap zetten in het realiseren van de doelstellingen naar 2025 om duurzaam en verantwoord drinken te realiseren en ook 100% circulaire verpakkingen. Wilco Heiwegen, woordvoerder van Bierbrouwerij AB InBev: “Wereldwijde vraagstukken rond duurzaamheid en verantwoord drinken kunnen we alleen samen oplossen. Daarom zoeken we startups die werken aan maatschappelijk relevante en schaalbare oplossingen op deze thema’s. Ambitieuze startups die hun maatschappelijke impact willen vergroten krijgen de kans hun oplossingen uit te rollen binnen ons netwerk. We financieren de startups met bijna 100.000 euro en begeleiden ze intensief gedurende het programma.” Doelstellingen 2025 Bierbrouwerij AB InBev wil dat in 2025 wereldwijd alle verpakkingen 100% circulair zijn en dat alle aangekochte elektriciteit afkomstig is uit 100% hernieuwbare bronnen. Daarnaast investeert de brouwer in elektrificatie van transport. Op het gebied van verantwoord drinken is een van de doelstellingen dat in 2025 wereldwijd 20% van al het verkochte bier alcoholvrij of laag-alcoholhoudend is. Eerder dit jaar introduceerde de brouwer Leffe Blond 0.0% in Nederland. Bron: AB InBev/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag

Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht

PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht

Arena start met cateraar Levy Europe nieuw cateringconcept

Catering  - Na een aantal maanden van voorbereiding en conceptontwikkeling beleefden afgelopen weekend de bezoekers op de tweede ring Oost de première van een nieuwe manier van stadioncatering in de Amsterdam Arena. Publiekscateraar en Arena-cateraar Levy Europe heeft er samen met het stadion een nieuwe manier van bestellen geïntroduceerd. Daarnaast werden er nieuwe duurzamere fooditems en verpakkingsmaterialen gepresenteerd.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid