AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch


Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Albert Heijn signaleert ook voor de zakelijke markt een groeiende trend en behoefte aan gezondere en duurzame producten. “Voor veel van onze klanten is duurzaamheid heel belangrijk, net als voor ons,” zegt Rob Heesen, Directeur Business Development & Partnerships bij Albert Heijn. “Wij helpen onze zakelijke klanten op deze manier om makkelijker te kiezen voor biologische en plantaardige opties.”

Bedrijven en kantoren hebben sinds een paar jaar te maken met een veranderde behoefte voor de invulling van de lunch, mede dankzij het hybride werken. Dat maakt het volgens Albert Heijn, lastig om gezonde en gevarieerde lunch en tussendoortjes aan medewerkers te bieden, terwijl de behoefte daaraan wel groeit. Met de standaard korting op de biologische en plantaardige producten verwacht Albert Heijn die gezonde invulling van de lunch eenvoudiger te maken.

AH Terra

AH Terra is de eigenmerklijn met 250 plantaardige producten die vorig jaar gelanceerd is door Albert Heijn. Afgelopen week heeft de supermarkt het assortiment met maar liefst 50 nieuwe producten uitgebreid. Hiermee wil Albert Heijn bijdragen aan een duurzamer voedselsysteem en de eiwittransitie; de verschuiving van het eten van dierlijke naar plantaardige eiwitten.

Biologisch

Met 1900 biologische producten heeft Albert Heijn het grootste aanbod van alle grote supermarkten. Voor bijna alle dagelijkse boodschappen is bij Albert Heijn wel een biologische variant te vinden, volgens AH.

Zakelijk

Voor Albert Heijn is de korting een volgende stap in de uitbreiding van het aanbod met een focus op gemak, zekerheid en voordeel voor de zakelijke markt. De supermarkt kondigde vorige maand al aan te willen groeien op deze markt.

Bron: AH/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food

Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.

Lees bericht


Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien

Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...

Lees bericht

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid