Anne&Max komt met hybride Brandt & Levie Hotdog
Formulenieuws - Fresh food & coffee café Anne&Max start met een hybride Brandt & Levie Hotdog in samenwerking met chef Samuel Levie. Het gaat om een maandspecial van de formule die gemaakt is met een worst die bestaat uit 35% groente en 65% verantwoord vlees. De hotdog is in maart te bestellen in alle dertig Anne&Max vestigingen in Nederland.
De speciale worst wordt net als de klassieke variant op beukenhout gerookt in de worstmakerij van Brandt & Levie. Inmiddels vormt deze worst rond de 20% van het totaal aantal verkopen hotdog worsten, zo meldt Brandt & Levie. Om nog meer mensen kennis te laten maken met dit planeetaardige alternatief besloten Wobbe van Zoelen, oprichter van Anne&Max, en Samuel Levie hun krachten te bundelen. Samen met Lars van Leijen, chef en menu-curator van Anne&Max, bedachten zij de Brandt & Levie Hotdog. Deze maandspecial bestaat uit verantwoord vlees, lokaal geoogste bieten, kikkererwten, verse coleslaw, dukkah en biologische bietenketchup.
Gezamenlijke missie
Door een alternatief te bieden dat zowel goed smaakt als goed voelt, laten zij zien dat duurzaamheid en smaak hand in hand gaan. Wobbe van Zoelen, oprichter Anne&Max: “Ik geloof dat ‘zorgzaamheid’ over een duurzame wereld bij ons als ondernemers ligt en niet bij de gast. Om de vleeseters die bewustere keuzes willen maken, maar niet over willen stappen naar een volledig plantaardig dieet, een handje te helpen is de Brandt & Levie Hotdog een mooie middenweg. Met dit soort initiatieven kunnen gasten genieten van een smaakvol, gezond en eerlijk gerecht.”
Bron: Anne&Max/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtBrandt & Levie komen met een plant-based hotdog
Introductie – Brandt & Levie, ooit ontstaan omdat de oprichters zagen dat er veel mis ging in de vleesindustrie, gaan nu ook met plant-based producten komen. Het eerste product van de traditionele worstmakerij wordt een plant-based hotdog.
Lees berichtKoffieketen Anne&Max over naar groothandel Udea
Formulenieuws – Fresh food & coffee café Anne&Max stapt over naar de biologische groothandel Udea. Anne&Max is daarmee de eerste landelijke koffieketen die in zee gaat met de leverancier.
Lees berichtAnne&Max opent 30e vestiging en hotel in Utrecht
Formulenieuws - Fresh food & coffee café Anne&Max opent de deuren van haar dertigste vestiging in Nederland. Boven nieuwste huiskamer wordt op 1 maart ook het eerste Anne&Max boutique hotel geopend. Als gevolg hiervan is ook de menukaart aangepast met een avondkaart.
Lees berichtNederlander besteedt €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens
Onderzoek – Nederlanders hebben het afgelopen jaar €1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek lag op €15. Het meest wordt uitgegeven bij lunchrooms zoals Anne&Max, namelijk gemiddeld €28, en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.
Lees berichtBrandt & Levie en Grapedistrict komen met ‘Zwijn & Wijn’
Introductie - Twee Amsterdamse bedrijven Brandt & Levie’s en Grapedistrict komen met een nieuw product voor het borrelmoment: ‘Zwijn & Wijn’. Het gaat om een handgemaakte droge worst van beter vlees met daarin een rode wijn van een kleine wijnboer, Pedro, die is aangesloten bij Grapedistrict.
Lees bericht