Anne&Max maakt koffie met havermelk goedkoper dan met melk


Plantaardig wordt steeds vaker gestimuleerd, zo maakte Anne&Max; de havermelk in 5 cent goedkoper om het gebruik te stimuleren / Foto bij: Anne&Max;

Formulenieuws - Bij Anne&Max is de cappuccino met plan(ee)taardige melk vanaf vandaag 5 cent goedkoper dan koemelk. De 5 cent korting is een statement, volgens de ontbijt- en lunchformule. Met de prijsverlaging wil Anne&Max ook de gast verleiden eens havelmelk uit te proberen.

Volgens Anne&Max is havermelk is een van de meest milieuvriendelijke zuivelvervangers op de markt en genereert 80% minder uitstoot van broeikasgassen dan koemelk. Met de start van de wintermenukaart, zal Anne&Max een nieuwe havermelk gaan schenken. De formule werkt daarin samen met ROA | Real Oat Arts. Het product is gemaakt van hoogwaardige Europese haver en afkomstig van gehele haverkernen. Dit garandeert hoge kwaliteit en minimaliseert de afstand die de haver aflegt, wat uitstoot vermindert. Daarnaast betekent het gebruik van gehele haverkernen dat de havermelk geen siropen, toegevoegde suikers, schadelijke additieven, verdunningen of andere haverderivaten bevat. Ook het koekje bij de koffie is voortaan vegan. De Koekfabriek heeft van alle koekjes een plan(ee)taardige variant gemaakt.

Flagshipstore

Vanmiddag opent in Haarlem de nieuwe flagshipstore van Anne&Max. Deze nieuwe locatie in Haarlem is de grootste, meest duurzame én slimste Anne&Max vestiging tot nu toe, zo lata de formule weten. Meer daarover later.

Bron: Anne&Max/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Wakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten

Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...

Lees bericht






REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid