Appèl nieuwe cateraar van Technische Universiteit Delft
Catering - Appèl is vanaf deze zomer de nieuwe cateraar van de Technische Universiteit Delft. Het gaat om meer dan 20 restaurants, koffiecorners en andere cateringlocaties en de op het terrein aanwezige foodtrucks. Ook de banqueting gaat Appèl verzorgen. Bij de aanbesteding stonden een duurzaam, internationaal en uitgebreid vegetarisch assortiment centraal.
Appèl laat weten ook nieuwe foodconcepten te gaan neerzetten. Deels worden die voor de zomer, maar ook deels na de zomer worden die geplaatst. Hans van Veen, algemeen directeur Appèl: “Vanuit de Living Campus gedachte hebben we voor de verschillende locaties diverse vernieuwende concepten bedacht. We doen dit niet alleen: er is net als in de huidige situatie veel ruimte voor lokale ondernemers en we slaan de handen ineen met nationaal en internationaal gerenommeerde horecaspecialisten.”
Duurzaamheidsambities
Jaco van Noppen, directeur Campus Real Estate & Facility Management: “De nieuwe samenwerking sluit aan op de duurzaamheidsambitie van de TU Delft. De TU Delft werkt toe naar een CO2-neutrale, circulaire en klimaatadaptieve campus in 2030. En dat doen we op alle vlakken, dus ook met onze horeca-activiteiten. De nieuwe horeca-exploitant heeft naast gezondheid en innovatie, duurzaamheid hoog in het vaandel staan, zoals het reduceren van voedselverspilling en het gebruiken van materialen met een lage milieu-impact. Dat alles past natuurlijk heel goed bij de TU Delft campus en onze community.”
Living labs
Hans Zwartkruis, salesmanager Appèl: “De focus bij de TU Delft ligt op duurzaamheid, onderzoek en innovatie. Deze elementen brengen we prominent naar voren in het menu, waarin we werken volgens de richtlijnen van Eat-Lancet. Het daagde ons ook uit om vernieuwende concepten te bedenken, die nog beter aansluiten op de toekomst. Zo starten we ‘living labs’, waarin we de komende jaren restaurant- en foodconcepten kunnen uittesten. Dat past echt bij deze innovatieve en onderzoekende campus.”
Bron: Appèl/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtSodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart
Catering - Vanaf maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees bericht