Bas Roelofs volgt Eric Bras op bij Signature Foods
Persoonlijk - Erik Bras gaat terugtreden als ceo van Signature Foods, een bedrijf met de merken Johma, Heks’nkaas en Topking in Nederland. Begin volgend jaar zal hij worden opgevolgd door Bas Roelofs en Herman de Boer als cfo. Dat meldt FoodPersonality op basis van een brief van Bras aan relaties.
Roelofs is al enkele jaren werkzaam voor Signature. Daarvóór was hij o.a. managing director bij FrieslandCampina voor de consumentendivisie in Nederland en hij vervulde jarenlang commerciële functies bij Procter & Gamble in Nederland. Herman de Boer komt van foodservicebedrijf Vermaat, dat naast cateringactiviteiten verzorgt voor derden en eigen horecabedrijven heeft, ook partner is met Jumbo in de nieuwe organisatie met La Place.
Bras laat in de brief weten volgens FoodPersonality dat hij vooralsnog voor Signature Foods blijft werken, namelijk als ‘cmo’ (‘chief marketing officer’). Hij zal zich bezighouden met ‘innovatie, marketing’, maar ook met ‘acquisities’. Dat laatste mag vreemd klinken volgens het vakmedium. ‘Maar gezien de rol van Bras is dat weer niet zo vreemd. Signature kunnen we gerust het geesteskind van Bras noemen. Hij kocht vijftien jaar terug Johma en toen hij ook andere levensmiddelenproducenten overnam, vormde hij Signature Foods, als holding boven die werkmaatschappijen. De stuwende kracht achter al die overnames was vooral Bras zelf’. Bras werd in 2019 Foodmanager van het Jaar, een initiatief van FoodPersonality.
Bron: FoodPersonality/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Grote bedrijfscateraars gaan voor 60% over op plant-based
Catering - ISS, Leo Catering en Sodexo committeren zich aan de doelstelling van Wakker Dier om dierlijke producten voor een groot deel te vervangen door plant-based. Daarmee hebben alle grotere bedrijfscateraars gehoor gegeven aan de wens van Wakker Dier.
Lees berichtRobert ten Brink speelt rol in kerstcommercial Jumbo
Supermarkt - Hoe je de feestdagen ook doorbrengt, het gaat erom dat je samen bent en kunt genieten. Die boodschap stelt familiebedrijf Jumbo Supermarkten centraal in haar nieuwe kerstcampagne.
Lees berichtJumbo introduceert naast Jumbo’s ook Smaakmakers
Supermarkt – Naast de eerder geïntroduceerde productlijn onder Jumbo’s introduceert de supermarktketen nu Smaakmakers. De nieuwe productlijn van 44 innovatieve productenkomt te liggen de ruim 700 winkels in Nederland en België.
Lees berichtKoen Slippens gekozen tot FoodManager van het Jaar
Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres is Koen Slippen, ceo van Sligro Food Group, uitgeroepen tot FoodManager van het Jaar. Het is voor het eerst dat de titel toevalt aan een manager uit het foodservicekanaal.
Lees berichtJumbo komt met nieuw eigen merk Jumbo’s
Formulenieuws – Jumbo supermarkten komt met een nieuw eigen merk genaamd Jumbo’s. Het gaat om een breed assortiment kwaliteitsproducten die naast het bestaande huismerk van Jumbo komt te staan op de schappen.
Lees berichtMandy Korver nieuwe inkoopdirecteur Maxxam
Benoeming – Inkooporganisatie Maxxam in Ede benoemt Mandy Korver tot inkoopdirecteur. Zij zal deze rol vanaf 18 november 2024 gaan vervullen. Met haar komst is het managementteam van Maxxam weer compleet.
Lees bericht