Bezoekje aan de bios wint aan populariteit


Cijfers - De Nederlandse bioscopen, met Pathe voorop, hebben in 2016 weer meer bezoekers getrokken. In totaal werden er het afgelopen jaar 34,17 miljoen kaartjes verkocht, een stijging van bijna 4 procent vergeleken met 2015. Dat hebben de Nederlandse bioscopen dinsdag op de jaarpresentatie bekendgemaakt. Het extra animo voor films in de bioscoop is volgens de sector te verklaren door de sterke internationale titels en investeringen in nieuwe locaties en technieken. Ook zijn veel oude theaters gerenoveerd om aan de eisen van de moderne bioscoopbezoeker te voldoen. Bovendien werden er meer dan vijftig nieuwe zalen geopend, die in totaal voor zo’n 9500 extra bioscoopstoelen zorgden. Best bezocht De best bezochte films van 2016 waren Bridget Jones’s Diary (1,19 miljoen kaartjes), Finding Dory (1,08 miljoen) en Huisdierengeheimen (ruim 1 miljoen). Het is voor het eerst in tien jaar dat er geen Nederlandse titels in de top 10 voorkomen. De best bezochte Nederlandse film, Soof 2, staat pas op de 12e plaats met 542.000 bezoekers. Cijfers over de verkoop van eten en drinken werden niet bekend gemaakt, maar het zou logisch zijn als daarin eveneens een plus is gerealiseerd. Bron: @FoodClicks Cijfers - De Nederlandse bioscopen, met Pathe voorop, hebben in 2016 weer meer bezoekers getrokken. In totaal werden er het afgelopen jaar 34,17 miljoen kaartjes verkocht, een stijging van bijna 4 procent vergeleken met 2015. Dat hebben de Nederlandse bioscopen dinsdag op de jaarpresentatie bekendgemaakt. Het extra animo voor films in de bioscoop is volgens de sector te verklaren door de sterke internationale titels en investeringen in nieuwe locaties en technieken. Ook zijn veel oude theaters gerenoveerd om aan de eisen van de moderne bioscoopbezoeker te voldoen. Bovendien werden er meer dan vijftig nieuwe zalen geopend, die in totaal voor zo’n 9500 extra bioscoopstoelen zorgden. Best bezocht De best bezochte films van 2016 waren Bridget Jones’s Diary (1,19 miljoen kaartjes), Finding Dory (1,08 miljoen) en Huisdierengeheimen (ruim 1 miljoen). Het is voor het eerst in tien jaar dat er geen Nederlandse titels in de top 10 voorkomen. De best bezochte Nederlandse film, Soof 2, staat pas op de 12e plaats met 542.000 bezoekers. Cijfers over de verkoop van eten en drinken werden niet bekend gemaakt, maar het zou logisch zijn als daarin eveneens een plus is gerealiseerd. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid