Bidfood neemt horecagroothandel Zegro over
Overname – Groothandel Bidfood neemt groothandel Zegro over. Dat hebben beide partijen dinsdag bekendgemaakt. Beide organisaties blijven als zelfstandige bedrijven opereren. Bidfood versterkt op deze manier haar positie als horecagroothandel in de regio Rotterdam. De overname zal nog ter beoordeling worden voorgelegd aan de ACM.
Dick Slootweg, CEO van Bidfood, is trots op de overeenkomst: ‘Beide organisaties gaan elkaar absoluut versterken, zodat we onze klanten nog beter kunnen bedienen. De overname sluit dan ook naadloos aan bij de doelstellingen van Bidfood, die een duidelijke groeiambitie heeft. Zegro is bovendien een organisatie die erg complementair is aan de eigen organisatie’.
Algemeen directeur Bülent Sel van Zegro: ‘Bij beide bedrijven is sprake van respect voor elkaars positie in de markt. Samen gaan we kijken hoe we onze positie in de regio nog verder kunnen versterken, waarbij we bouwen op een sterk fundament van twee succesvolle organisaties.
Sterke positie
Zegro is een trots Rotterdams familiebedrijf, dat al 50 jaar overgaat van generatie op generatie. Bidfood Schiedam is al jaren actief in vrijwel de gehele provincie Zuid-Holland en heeft hier een sterke positie binnen een brede groep horeca-, catering en zorg-accounts. ‘De focus van Zegro op het midden- en hoogsegment binnen de horecamarkt is een mooie aanvulling op het huidige klantportfolio van Bidfood’, aldus Matthijs Zorn, vestigingsmanager van Bidfood Schiedam.
William Domenech, commercieel directeur van Zegro, ziet nieuwe kansen en mogelijkheden voor de toekomst: ‘Met de schaalgrootte die Bidfood ons biedt, kunnen we het aanbod voor onze klanten nog verder verbeteren. Voor beide organisaties staat de klant altijd centraal en doen we er alles aan hun succes te vergroten’.
Zelfstandige organisaties
Bidfood en Zegro blijven opereren als zelfstandige bedrijven, waarbij er uiteraard gekeken zal worden welke kansen er liggen als de organisaties krachten bundelen op het gebied van logistiek, digitalisering en assortiment.
Bron: Bidfood/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Maxxam in zee met PS in foodservice voor impactmeting
Samenwerking - Maxxam, de grootste inkoopvereniging in de Nederlandse food-/out-of-home markt, en PS in foodservice hebben een vergaande samenwerking aangekondigd. De samenwerking is gericht op het bevorderen van duurzaamheid binnen de branche door het implementeren van de PS Impact score, een initiatief dat leveranciers op efficiënte wijze helpt bij het delen van duurzaamsheidsdata.
Lees berichtBFG Warehousing gaat verder onder de naam QSTA
Fusie - BFG Warehousing, een speler in de logistieke foodsector, gaat fuseren met QSTA, een online versmarkt voor foodprofessionals. Het samengaan van beide bedrijven markeert een nieuwe fase, die hun krachten op deze manier bundelen om een nog breder scala aan diensten aan te kunnen bieden.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtSodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart
Catering - Vanaf maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.
Lees bericht