‘Bourgondische’ groothandel Hanos Maastricht geopend
Groothandel – 40.000 vierkanter meter oppervlakte en meer dan 100.000 producten. Hanos laat in Maastricht zien wat het in huis heeft. Een unieke vestiging met een bourgondische twist, zo schrijft Hanos en dat werd door de foodprofessionals bevestigd.
De vestiging werd dinsdag geopend door burgemeester Annemarie Penn-te Strake van Maastricht in aanwezigheid van Hanos-eigenaresse Ria van der Horst en familieleden. Hanos wilde met de vestiging in de zuidelijke provinciehoofdstad een unieke beleving neerzetten en had daarvoor het dj-duo Lucas & Steve ingeschakeld om de muzikale opening te verzorgen. Daarnaast overhandigde presentator Winston Gerschtanowitz ter gelegenheid van de opening en tweetal waardecheques. Beide ter waarde van ieder 15.000 euro en bestemd voor het regionale Bibihuis voor de opvang van jonge kinderen en het Toon Hermans Huis in Maastricht.
Niet alleen Limburg
Met de nieuwbouw in Maastricht wil Hanos niet alleen de Limburgse horecabedrijven aanspreken, maar ook horeca in delen van de regio in België (Wallonië) en een deel van Duitsland. Het 100.000 producten tellende assortiment is daarop afgestemd. Maar ook de versafdelingen imponeren in Maastricht. Zowel in breedte als in diepte van de assortimenten is veel geïnvesteerd in het ‘Bourgondische’ karakter van zuidelijk Nederland. Complimenten voor de locatie werden ook uitgesproken door de 150 leveranciers die tijdens de opening de mensen voorzagen van hun nieuwste producten. ‘Indrukwekkend’, was een veel gehoorde reactie.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Maxxam in zee met PS in foodservice voor impactmeting
Samenwerking - Maxxam, de grootste inkoopvereniging in de Nederlandse food-/out-of-home markt, en PS in foodservice hebben een vergaande samenwerking aangekondigd. De samenwerking is gericht op het bevorderen van duurzaamheid binnen de branche door het implementeren van de PS Impact score, een initiatief dat leveranciers op efficiënte wijze helpt bij het delen van duurzaamsheidsdata.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtSligro ziet omzet eerste kwartaal met €18 miljoen toenemen
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €652 miljoen, een toename van € 18 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,7% ten opzichte van de omzet van €634 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees bericht