Cafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien


Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.

Duurzaamheid is al jaren een belangrijk thema voor Kwalitaria. Naast Hollands rundvlees, weidemelk en samenwerkingen met onder andere Kipster en De Verspillingsfabriek, is er ook veel aandacht voor vegetarische producten. “We voegen niet zomaar producten toe aan ons assortiment omdat ze vegetarisch zijn”, benadrukt Rogier Janssen, die als franchise directeur nauw betrokken is bij de duurzaamheidsstrategie van FFC. “Kwaliteit en smaak staan bij ons altijd voorop. Daarnaast werken we samen met leveranciers, zoals Mora, De Vegetarische Slager, Like en Vivera.”

5 keer zoveel

Volgens cijfers van Kwalitaria zijn er online vorig jaar vijf keer zoveel vegetarische burgers besteld ten opzichte van het jaar ervoor. “En ook op het gebied van vegetarische snacks zien we een mooie groei van ruim 30 procent,” aldus Janssen.

Vegataria

Vorig jaar opende Kwalitaria nog een volledig vegetarische locatie in Groningen, onder de naam Vegataria. Deze locatie moest weliswaar sluiten, maar heeft veel inzichten opgeleverd. “Ook hebben we veel positieve reviews gekregen op dit initiatief, laat Janssen weten. “Het heeft ons zeker aangemoedigd om het vegetarische assortiment te blijven aanbieden in onze vestigingen.”

Bron: Kwalitaria/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food

Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.

Lees bericht

Eerste gezamenlijke meting eiwittransitie supermarkten

Supermarkten - In Nederland is 39,7% van de eiwitten die we kopen in de supermarkt plantaardig en 60,3% dierlijk. Dit blijkt uit de eerste gezamenlijke Eiweet-meting van de supermarkten Aldi, Dirk, Ekoplaza, Jumbo, Lidl en Plus, in samenwerking met de Green Protein Alliance en ProVeg Nederland.

Lees bericht

Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Lees bericht


Nieuw bij Captain Food de plantaardige gehaktbal

Introductie – De plantaardige gehaktbal is te gebruiken voor het bekende broodjes bal, als onderdeel van een maaltijd, direct eetbaar vanuit de jus of als een berehap met pindasaus. De nieuwe vleesloze bal van Captain Food smaakt als half-om-half gehakt en is vrijwel overal voor inzetbaar.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid